Jaa kokemuksesi vapaaehtoistyöstä kirjoituskilpailussa

25.9.2019

Osallistu kirjoituskilpailuun vapaaehtoistyöstä.

Teetkö vapaaehtoistyötä? Onko sinulla reuma- tai tuki- ja liikuntaelinsairaus? Eurooppalainen reumajärjestöjen yhteistyöelin EULAR kutsuu sinua osallistumaan Edgar Stene -kirjoituskilpailuun, jonka tämänvuotisena aiheena on kokemukset vapaaehtoistyöstä. Kirjoituksissa toivotaan käsiteltävän erityisesti vapaaehtoistoiminnan hyötyjä itselle.

Miten voittajat valitaan ja palkitaan?

Kaksivaiheisen kilpailun Suomen voittajan teksti lähetetään käännettynä yleiseurooppalaiseen kilpailuun. Suomen kilpailun parhaimmiston valitsee Reumaliiton arvostelulautakunta. Parhaimmisto saa kirjapalkinnon. Koko kilpailun voittaja saa tuhat euroa sekä matkan Euroopan reumakonferenssiin Frankfurtiin kesäkuussa 2020.

Mitkä ovat osallistumisehdot? Milloin voittaja selviää?

Osallistumisehtona on 18 vuoden ikä ja reuma- tai tuki- ja liikuntaelinsairaus. Osallistujan tulee hyväksyä nimensä ja kirjoituksensa julkaisemisen EULARin julkaisuissa. Suomen voittaja selviää tammikuussa ja koko kilpailun maaliskuussa.

Miten osallistun?

Kirjoita korkeintaan kaksi A4-liuskaa suomeksi tai ruotsiksi. Kerro, mitä vapaaehtoistoiminta antaa sinulle. Voit käsitellä myös esimerkiksi omaa motivaatiotasi vapaehtoistyöhön ja siinä kohtaamiasi haasteita.

Lähetä tekstisi Reuma-lehden toimitukseen 27.11. mennessä joko sähköpostilla osoitteeseen milla-maria.hyyrynen(at)reumaliitto.fi tai kirjeitse Kirjoituskilpailu/Milla-Maria Hyyrynen, Reumaliitto, Iso Roobertinkatu 20-22 A, 00120 Helsinki. Liitä mukaan erillisenä tiedostona tai paperina yhteystietosi ja perustietoja itsestäsi (esimerkiksi ikä, ammatti, sairaus, harrastukset).

Kuvituskuva kirjoittajan kädestä
Kuva Green Chameleon / Unsplash

14.1.2020
Vuoden vaihtuessa uuteen on hyvä hetki pysähtyä, ja suunnata katse hetkek
9.1.2020
Tutuksi tullut reumahoitaja-chat jatkuu tiistai-iltaisin.
17.12.2019
Vaskuliittien diagnosointi o
12.12.2019
Niskakipu on yleinen ja helposti toistuva vaiva, mutta siinä on harvoin kyse mistä