Vammaisten päivää vietetään 3.12.2013 ja vapaaehtoisten päivää 4.12.2013

3.12.2013
Kanslaisareena tiedottaa:
Vapaaehtoistoiminnan aktiivit tempaisevat Vapaaehtoisten päivänä 4.12.2013

Eri puolilla Suomea nostetaan glögimuki vapaaehtoisten kunniaksi, kerrotaan vapaaehtoistoiminnan tärkeydestä ja tarjotaan mahdollisuuksia löytää oma vapaaehtoistoiminnan juttu. Kokkolassa kerätään vapaaehtoistoiminnan korttiin merkintöjä ajan ja hyvän mielen vaihtokaupasta. Kuopiossa savolaiset muodostavat käsikädessä-ketjun torilla klo 15.00. Lisäksi Sokoksen kauppakäytävällä esitellään kuopiolaista vapaaehtoistoimintaa klo 15.15-17.15. Joensuussa yhdistykset perustavat klo 15–17 väliaikaisia pop up –toimipisteitä kauppakeskuksiin: Prismaan, Citymarket Pilkkoon ja Metropoliin. Yhdistysten väen tunnistaa vapaaehtoistoiminnan kruunusta! Vaasassa yhdistykset kokoontuvat esittelemään toimintaansa Rewell Centeriin klo 15 – 17. Klo 16.30 muodostetaan yhteinen käsikädessä-ketju, ja tempauksen juontaa Hippi Hovi. Jyväskylässä annetaan tunnustusta kulttuuriluotseille ja muille vapaaehtoisille. Käsikädessä-ketju rakennetaan klo 16.30 – 17.00 Kävelykadulla Kolmikulman edessä. Oulussa kaupungin ensimmäinen kansalaisraati esittelee näkemyksiään ja vapaaehtoistoimintaa palkitaan kaupungintalolla klo 15.30 alkaen. Lisäksi Oulujoen seurakunnan tuleva kirkkoherra Satu Saarinen kertoo vapaaehtoisuudesta omassa elämässään. Lue lisää www.facebook.com/vapaaehtoistenpaiva ja www.toimintasuomi.fi

VUODEN VAPAAEHTOINEN -PALKINTO 2013

Onnittelemme Vuoden vapaaehtoista raumalaista Jukka Virtaa!

Jukka Virta on tehnyt elämäntyönsä Rauman ydinvoimalassa. Hän on toiminut vapaaehtoisena mielenterveystyön piirissä lähes 25 vuoden ajan. Vapaaehtoisen ura alkoi Rauman Seudun Mielenterveysseurassa kriisipuhelinpäivystäjänä. Hän on toiminut myös useita vuosia seuran hallituksen jäsenenä ja ollut perustamassa Rauman Kriisikeskus Ankkurpaikkaa vuonna 1990. Tukihenkilötoimikunnan puheenjohtajana hän on toiminut vuodesta 2003 alkaen.

Ehdokkaita Vuoden vapaaehtoiseksi asetettiin huikeat 117 kaikkiaan 59 paikkakunnalta ja ääniä annettiin mahtavat 6225, joista kymmenen kärki sai puolet. Suuri kiitos myös teille kaikille ehdokkaille, ehdokkaita asettaneille ja heitä äänestäneille! Vuoden vapaaehtoinen -palkinto on Kansalaisareenan tänä syksynä käynnistämä perinne, jonka tavoite on lisätä vapaaehtoistyön arvostusta.