Vaaliton keräys on käynnissä kotimaan vammaisyhdistysten hyväksi

22.10.2018

Äänestyspaikoilta tuttu lahjoitus vammaistyölle onnistuu, vaikka maakuntavaaleja ei nyt olekaan.

Pieni ele -keräys järjestetään maakuntavaalien suunniteltuna ajankohtana 17.-28.10., vaikka vaalit siirtyivätkin keväälle. Valtakunnallisten vaalien äänestyspaikoilla on kerätty varoja kotimaan vammais- ja terveystyölle jo vuodesta 1907 lähtien. Vaalittomalla keräyksellä Pieni ele muistuttaa, että lahjoittaminen onnistuu muutenkin kuin käteisenä keräyslippaaseen.Pieni ele -kuva

Keräykseen voi osallistua mobiili- tai verkkomaksulla: lahjoittamalla haluamansa summan MobilePay:lla numeroon 53834, Pivolla numeroon 050 4488 242 tai verkkolahjoituksena Pieni ele -keräyksen sivulla.

Lahjoitukset käytetään 17 mukana olevan järjestön kautta esimerkiksi kuntoutukseen, sopeutumisvalmennukseen ja apuvälineisiin.

Pieni ele -keräyksen järjestävät 17 vammais- ja terveystyön järjestöä paikallisyhdistyksineen. Reumaliitto on yksi järjestäjistä. Muut ovat Allergia-, Iho-  ja Astmaliitto, Epilepsialiitto, FDUV, Hengitysliitto, Invalidiliitto, Kehitysvammaisten Tukiliitto, Kehitysvammaliitto, Kuuloliitto, Kuurojen liitto, Mielenterveyden keskusliitto, Munuais- ja maksaliitto, Neuroliitto, Näkövammaisten liitto, Psoriasisliitto, Suomen Diabetesliitto ja Suomen Sydänliitto.

Järjestöihin kuuluu yhteensä noin 400 000 jäsentä.

Keräyksen tarkoitus on, etteivät vammaiset ja pitkäaikaissairaat ihmiset jää haasteidensa kanssa yksin. Pieni ele on suuri turvaverkko.

Lisätietoja Pieni ele -keräyksen verkkosivulta.

6.11.2018
STM:n selvitys osatyökykyisten tilanteesta työmarkkinoilla
26.10.2018
Reumaliitto on antannut lausunnon koskien itsehoitolääkkeiden merkitystä reuma- ja t
9.10.2018
Yllättävän harva pitkäaikaissairas tuntee oman hoitosuunnitelmansa.