Uutta yhdistystoimintaan: Mielen hyvinvointi voimaksi ikäihmisten elämänhaasteisiin

4.12.2017

Reumaliitto on mukana Ikäinstituutin Mielen hyvinvointi -hankkeessa, jossa rakennetaan hyvää arkea ikäihmisille ja heidän omaisilleen vahvistamalla mielen hyvinvoinnin taitoja. Hanke tarjoaa reuma- ja tules-yhdistyksille uusia vinkkejä ja ideoita omaan toimintaan.

Ikäihmiset elävät usein terveyden ja hyvinvoinnin kannalta haasteellisissa tilanteissa. Mielen hyvinvointi -hankkeessa levitetään ja juurrutetaan uusia välineitä tukemaan mielen hyvinvointia.

Hankkeessa kootaan Mielipakkivälineistö, jota yhdistykset voivat soveltaa omaan toimintaansa. Välineistö johdattelee rakentamaan mielen voimavaroja, hyödyntämään luonnon ja viherympäristön voimaa sekä ammentamaan liikunnasta iloa elämään. Hankkeessa valmennetaan ohjaajia välineistön monipuoliseen käyttöön.

Mukaan koulutukseen!

Toiminnan käynnistämiseksi haemme reuma- ja tules-yhdistyksistä osallistujia Mielipakista elämänvoimaa! -ryhmäohjauskoulutukseen, joka tarjoaa edellytykset toiminnan toteuttamiseen.

• Ajankohta: 30.-31.1.2018
  • Paikka: Ikäinstituutti, Helsinki
  • Kustannukset: Koulutus on maksuton. Hanke maksaa pääkaupunkiseudun ulkopuolelta tulevien matkat edullisimman julkisen kulkuneuvon mukaan sekä tarvittaessa yhden yön majoituksen Helsingissä. Lounas on omakustanteinen.

Jos kiinnostuit koulutuksesta, tartu tilaisuuteen ja ota pikimmiten yhteyttä:

Järjestösuunnittelija Outi Pautamo, p. 040 414 1331, outi.pautamo@reumaliitto.fi

Järjestötoimen johtaja Ulla Rantanen, p. 044 049 9946, ulla.rantanen@reumaliitto.fi

Lisätietoja Ikäinstituutin sivuilla

Kuvituskuva mielipakka

Tervetuloa virtuaalisille kuntavaalikahveille ma 8.3. klo 13-14.30!
Verkkotapahtuma
Ravitsemus on yksi konkreettisimmista tekijöistä, joilla voimme vaikuttaa omaan terv
Verkkotapahtuma
Kiinnostaako sinua ihmisten hyvinvointi?
Verkkotapahtuma
Olisiko sinun paikkakunnallasi kysyntää lasten, nuorten tai perheiden toiminna