Uusi verkkokurssi fibromyalgiaa sairastaville – hae mukaan 2.9. mennessä!

23.8.2018

Sairastatko fibromyalgiaa ja olet mukana työelämässä? Reumaliitto järjestää tänä syksynä ensimmäistä kertaa verkkokurssin, jonka tavoite on tarjota sairastaville tukea ja eväitä jaksamiseen.

Reumaliitto kokeilee tänä syksynä uutta palvelumuotoa fibromyalgiaa sairastaville. Miten jaksan fibromyalgian kanssa työelämässä? -verkkokurssi alkaa ensimmäistä kertaa lokakuussa.

- Verkkokurssi oli luonteva kehitysaskel, sillä Reumaliitolla on pitkä kokemus fibromyalgiaa sairastavien sopeutumisvalmennuskurssien järjestämisestä. Ajatus on, että kokeilun jälkeen verkkokurssi voisi jatkossa olla avoimesti kaikkien saatavilla, kehitysjohtaja Jaana Hirvonen kertoo.

Kurssin tarkoitus on antaa tietoa ja valmiuksia omaan arkeen ja työssä selviytymiseen ja jaksamiseen.

- Kurssi tarjoaa turvalliset puitteet tarkastella omaa tilannetta. Se on myös mahdollisuus kohdata ihmisiä, jotka kipuilevat samanlaisten asioiden kanssa. Vertaistuen kautta voi kuulla, miten muut ovat asioita kohdanneet ja ratkaisseet, Hirvonen kertoo.

Kurssi tarjoaa turvalliset puitteet tarkastella omaa tilannetta.

Kuuden viikon kurssi, viisi teemaa

Verkkokurssin pituus on kuusi viikkoa. Kurssiin kuuluu verkkotyöskentelyn lisäksi kaksi lähitapaamista. Kurssi alkaa maanantaina 8.10.2018. Lähitapaamiset järjestetään lauantaina 13.10.2018 klo 11-17 ja lauantaina 24.11.2018 klo 11-17 Reumaliiton tiloissa Helsingissä osoitteessa Iso Roobertinkatu 20 - 22 A (5. krs).

Teemoja on viisi:

• Tunne oma sairautesi
  • Fibromyalgia ja liikunta
  • Kipu osana elämää
  • Keinoja työelämässä jaksamisen tueksi
  • Hyvinvointi ja omat voimavarat

Kurssilaiset tutustuvat jokaiseen teemaan viikon ajan, tekevät tehtäviä ja keskustelevat aiheista itselleen sopivana ajankohtana.

Hae mukaan!

Kurssille otetaan mukaan 12 henkilöä. Hakuaika päättyy 2.9.2018. Osallistumista varten tarvitset toimivan nettiyhteyden lisäksi tietokoneen, tabletin tai älypuhelimen. Kurssi toteutetaan helppokäyttöisellä alustalla.

Täytä hakulomake

Lue lisää Reumaliiton sopeutumisvalmennuksista

Kuvituskuva fibromyalgia verkkokurssi

14.1.2020
Vuoden vaihtuessa uuteen on hyvä hetki pysähtyä, ja suunnata katse hetkek
9.1.2020
Tutuksi tullut reumahoitaja-chat jatkuu tiistai-iltaisin.
17.12.2019
Vaskuliittien diagnosointi o
28.11.2019
Sairaanhoitajille suunnattu reumakoulutus toteutetaan ensi vuonna Reumaliiton ja Tam

Koulutukset jäsenasioiden /- reksiterin hoitajille järjestetään seuraavasti vuonna 2020:
Seinäjoki
Vertaistukijoilla on omakohtaista kokemusta reumasairaudesta tai muusta t
Pääkaupunkiseutu
Tule mukaan pelaamaan tuttuja lautapelejä liikunnallisina versioina.
Lahti
Vertaistukijoilla on omakohtaista kokemusta reumasairaudesta tai muusta t