Uuden Reuma-lehden voi lukea myös diginä

Paperinen Reuma-lehti saa rinnalleen digitaalisen version. Sitä voi lukea kätevästi niin tietokoneella, puhelimella kuin tabletillakin. Jutut voi myös kuunnella.

Reuma-lehti ilmestyy tänään 30.9. 2022 yhtä aikaa sekä paperilla että diginä, ensimmäistä kertaa.

Tietokoneella lehteä voi lukea selaimessa osoitteessa lehti.reumaliitto.fi. Puhelimille ja tableteille on tarjolla Reuma-lehden oma sovellus eli appi. Se löytyy sovelluskaupoista nimellä Reuma-lehti.

Digilehdessä on monia hyviä puolia, joihin paperilehti ei taivu. Kaikki lehden tuoreimmat vuosikerrat löytyvät samasta paikasta ja kulkevat kätevästi mukana.

Tekstiä voi halutessaan suurentaa tai pienentää. Jutut voi avata näköisversion lisäksi myös helposti luettavana tekstiversiona. Digilehti mahdollistaa myös juttujen kuuntelemisen.

Palvelun käyttämistä varten on luotava digitaalinen käyttäjätili. Sen luomiseen tarvitset toimivan sähköpostiosoitteen. Jos kuulut Reumaliittoon, liitä käyttäjätiliin myös Reumaliiton jäsennumerosi. Silloin saat käyttöösi myös vain jäsenille tarkoitetun materiaalin. Tarkemmat ohjeet digilehden käyttöönottoon löydät täältä.

Vuoden 2022 loppuun asti Reuma-lehden digiversio on kaikkien luettavissa. Sen jälkeen lehden kaksi tuoreinta numeroa ovat aina vain jäsenten ja tilaajien luettavissa. Vanhemmat numerot vapautuvat kaikkien luettaviksi.

Digilehden teknisessä toteutuksessa käytetään ruotsalaisen Textalk-yhtiön Prenly-nimistä alustaa.

Reuma-lehden digiversion verkkosivun alkunäkymä