STEA tukee Reumaliiton järjestötyötä vuonna 2018

7.12.2017

Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus (STEA) julkaisi 1.12. ehdotuksen vuoden 2018 avustuskohteista sosiaali- ja terveysalan järjestöille.

STEA esittää Reumaliitolle 902 000 euron yleisavustusta ensi vuodelle. Avustukseen tuli pieni korotus tähän vuoteen verrattuna. Yleisavustuksella Reumaliitto tekee järjestötyötään ja toteuttaa palveluja ja terveysviestintää eri-ikäisten reuma- ja muiden tuki- ja liikuntaelinsairaiden parhaaksi. Reumaliitto sai lisäksi 137 000 euroa jäsenyhdistystensä tukemiseen.

Muut Reumaliitolle esitetyt avustukset olivat Reumaharvinaisten toimintaan 77 000 euroa, ReSurf-hankkeeseen 77 000 euroa ja sopeutumisvalmennustoimintaan 154 000 euroa. Jäsenrekisteriuudistukseen esitettiin 32 000 euron avustusta.

STEAn sosiaali- ja terveysministeriölle toimittama avustusehdotus vuonna 2018 sosiaali- ja terveysjärjestöile jaettavista valtionavustuksista on julkaistu osoitteessa avustukset.stea.fi.

Veikkauksen tuottoja ehdotettiin jaettavaksi sosiaali- ja terveysalan järjestöjen yleishyödylliseen kansalaisjärjestötoimintaan yhteensä 342 miljoonaa euroa. Jaettavien avustusten yhteissumma on kaikkien aikojen suurin.

Pääkaupunkiseutu
Ensimmäinen Voimauttava valokuva -päivä reumayhdistysten aktiiveille järj
Koulutukset jäsenasioiden /- reksiterin hoitajille järjestetään seuraavasti vuonna 2020:
Turku
Reumaliiton jäsenyhdistysten ja perheiden v
Iisalmi
Tule mukaan pelaamaan tuttuja lautapelejä liikunnallisina versioina.