Sauvat viuhuvat hyvän hoidon puolesta 9.10.2010

20.9.2010

ME-kävely-hanke huipentuu sauvakävelyn maailmanennätysyritykseen. Tapahtuma järjestetään lauantaina 9.10.2010  Guinnessin maailmanennätyssääntöjen mukaan. Aiempi kolmen kilometrin sauvakävelyennätys on ruotsalaisten hallussa. Hyvän hoidon puolesta -hankkeen taustalla ovat Suomen Reumaliitto ry ja Roche Oy. ME-kävelyn suojelijana on kansanedustaja Juha Mieto. Tapahtumakaupungit ovat Helsinki, Turku, Tampere, Lahti, Jyväskylä, Kuopio, Joensuu, Seinäjoki, Oulu ja Rovaniemi.

Paikalliset reumayhdistykset vievät  Latu-yhdistysten, SLU-alueiden, liikuntatoimien ja muiden paikallistoimijoiden kanssa maailmanennätyshanketta eteenpäin paikkakunnillaan ja kutsuvat kaikki kävelemään.

Lauantaina 9.10.2010 on varsinainen ME-tapahtuma, joka alkaa klo 11.30 alkusanoilla,  tervehdyksillä ja alkujumpalla. Klo 12.00 sauvakävelijät lähtevät liikkeelle kolmen kilometrin ME-sauvakävelylle  kymmenellä paikkakunnalla.

Ennätyskävelyhanke kannustaa kaikkia ihmisiä kävelemään. Kävely ja sauvakävely ovat mitä parhainta terveysliikuntaa.
”Haastamme  mukaan kaikki kiinnostuneet, ei tarvitse olla reumaa sairastava. Tarvitsemme laajaa yhteistyötä ja paljon kävelijöitä, jotta ennätys saadaan tehdyksi. Laskennallisesti  teemme ennätyksen, kun saamme rekisteröityä yhteensä 1 200 sauvakävelijää. Ota omat sauvat mukaan kävelylle ”, muistuttaa liikuntasuunnittelija Tinja Saarela Suomen Reumaliitosta.

Mukaan voi ilmoittautua  hankkeen nettisivuilla www.mekavely.fi. Sivuilta löytyy paljon liikunta-aiheista aineistoa.

Lisätietoja: www.me-kavely.fi,

Tinja Saarela, liikuntasuunnittelija, Suomen  Reumaliitto ry. tinja.saarela@reumaliitto.fi, puh. 040 821 5567

Eija Tykkyläinen, projektipäällikkö, Roche Oy
eija.tykkylainen@roche.com, puh. puh. 040 520 8838