Sairaan hyvät duunarit hommiin -keskustelutilaisuus 11.7. SuomiAreenalla

8.5.2017

Kuka tahansa voi sairastua pitkäaikaissairauteen. Moni sairastunut pyrkii peittelemään tilannetta työpaikalla, vaikka avoimuus sairaudesta voisi hyödyttää sekä työntekijää että työnantajaa. Vuosittain hahmoSuomessa työelämään voisi sijoittua tuhansia ihmisiä enemmän, jos kaikki keinot otettaisiin käyttöön.

Psoriasisliitto, Suomen Reumaliitto ja Suomen Lyme Borrelioosi järjestävät 11.7. Sairaan hyvät duunarit hommiin -keskustelutilaisuuden SuomiAreenalla Porissa. Tilaisuuden puheenjohtajana toimii viestinnän asiantuntija Pirjo Nuotio (Viete Oy).

Lavalla keskustelemassa ovat:

• Anneli Kiljunen, eduskunnan tules-ryhmän puheenjohtaja, kansanedustaja (SDP).
  • Juha Tuominen, sisätautien erikoislääkäri ja johtava ylilääkäri, Terveystalo, Pori.
  • Jukka Hurrila, joka on porilainen yrittäjä, Länsivalmennus Oy:n perustaja ja omistaja. Hurrila haluaa yrityksensä avulla edistää ihmisten työllistymistä ja on perillä sekä työnantajien että työntekijöiden tarpeista.
  • Pinja Kauko, opiskelee espanjaa Helsingin yliopistossa, sairastaa selkärankareumaa. Toiminut useamman vuoden Reumaliiton kokemusasiantuntijana.
  • Kristiina Rautio, joka on sairastanut psoriasista lapsesta saakka. Rautio on ammatiltaan terveydenhoitaja ja ohjaa työkseen Psoriasisliiton aurinkopainotteisia sopeutumisvalmennuskursseja. Kuntoutus tarjoaa keinon tukea pitkäaikaissairautta sairastavien työkykyä.
  • Laura Ortju, joka on sairastunut neuroborrelioosiin vuonna 2004. Usean vuoden kuntoutuksen jälkeen Ortju on pystynyt palaamaan työelämään. Ortju on ammatiltaan terveydenhoitaja ja tekee vapaaehtoistyötä Suomen Lyme Borrelioosi ry:ssä toimien tämän puheenjohtajana. Lisäksi Ortju on JUKO:n luottamusmies.

Keskustelu käydään klo 13.30–14.45 Kauppakeskus Puuvillan lavalla. Tilaisuuden tunnelmasta ja musiikista vastaavat Heikki Mäkäräinen ja Anssi Valikainen. Tervetuloa!

Muista myös kommentoida ja seurata keskustelua aiheesta tunnisteella #sairaanhyväduunari.

Reumaliitto mukana SuomiAreenalla koko viikon

Reumaliitto on juhlavuoden kunniaksi mukana SuomiAreenalla heinäkuussa 10.-14.7.2017. Reumayhdistykset, aluetoimikunta sekä liiton henkiolökunta esittelevät Kansalaistorilla toimintaa ja järjestävät ohjelmaa. Tiistaina 11.7. järjestetään Torivartti - tuki- ja liikuntaelinten terveyteen liittyvä toiminnallinen terveysliikuntainfo.

Lisätietoja:

Järjestötoimen johtaja Ulla Rantanen, ulla.rantanen@reumaliitto.fi, p. 044 049 9946

11.10.2021
Kansallinen Reumarekisteri tarvitsee pysyvän julkisen rahoituksen
6.10.2021
Eduskunta hyväksyi sote-uudistuksen kesäkuussa.
5.10.2021
Ministeri Krista Kiuru kokosi reuma- ja tule-sairauksien pyöreän pöydän pohtimaan yhdessä
20.9.2021
Reumarekisteri lisäisi hoidon yhdenvertaisuutta, tehokkuutta ja turvallisuutta.

Tampere
Reumaliitto järjestää kursseja erilaisissa elämäntilanteissa oleville reuma- ja muit
Verkkotapahtuma
Tervetuloa virtuaaliseen keskustelutilaisuuteen tiistaina 2.11 klo 17.30–19, Mitä sote-uu