Reumaviikon viestiä vietiin eduskuntaan

10.10.2019

Reumaliitto tapasi päättäjiä eduskunnassa.

Reumaliitto kävi viemässä Reumaviikon viestiä eduskuntaan. Päättäjille kerrottiin, kuinka monenlaista työtä potilasjärjestöt tekevät. Yhtenä esimerkkinä esiin nostettiin reumaviikon teemanakin ollut mielen hyvinvoinnin tukeminen. Lisäksi muistutettiin, että potilasjärjestöjen sairastuneiden tueksi tekemä työ pitää mahdollistaa myös tulevaisuudessa.

”Pääsimme käymään laadukkaita, osin varsin syvällisiäkin keskusteluja päättäjien kanssa”, kertoo sosiaali- ja terveyspolitiikan asiantuntija Miranna Seppälä-Saukkonen.

Reumaliitto korosti, että maakunta- ja soteuudistusten yhteydessä on turvattava kansalais- ja vapaaehtoistoiminnan edellytykset. Maakunnat ja kunnat täytyy velvoittaa tekemään yhteistyötä ja tukemaan alueensa kansalais- ja vapaaehtoistoimintaa. Tämä on tärkeä kirjata myös lakiin ja strategioihin, jotta paikallisyhdistykset saavat jatkossakin tukea toimintaansa.

Reumaliiton Miranna Seppälä-Saukkonen, Eduskunnan Tules -ryhmän puheenjohtaja Mia Laiho (kok), Tules-ryhmän jäsen Sari Sarkomaa (kok), Reumaliiton Maria Ekroth ja Tules-ryhmän jäsen Päivi Räsänenen (kd)
Reumaliiton Miranna Seppälä-Saukkonen, Eduskunnan Tules -ryhmän puheenjohtaja Mia Laiho (kok), Tules-ryhmän jäsen Sari Sarkomaa (kok), Reumaliiton Maria Ekroth ja Tules-ryhmän jäsen Päivi Räsänen (kd).

Reumaliiton Miranna Seppälä-Saukkonen, Eduskunnan Tules -ryhmän jäsen Anneli Kiljunen (sd) ja Reumaliiton Maria Ekroth.
Reumaliiton Maria Ekroth, Eduskunnan Tules -ryhmän jäsen Anna-Kaisa Ikonen (kok) ja Reumaliiton Ulla Rantanen ja Miranna Seppälä-Saukkonen.
Heidi Viljanen (sdp), Reumaliiton Ulla Rantanen ja Paula Werning (sdp).
Reumaliiton Maria Ekroth, Veronica Rehn-Kivi (rkp) ja Reumaliiton Miranna Seppälä-Saukkonen.

7.10.2019
Reumaviikon avajaisia ja 70-vuotiasta Kalajokilaakson
2.10.2019
Liikunta on avainasemassa osteoporoosin ehkäisyssä ja taudin etenemisen hidastamises
30.9.2019
Reumatologi Antti Puolitaipaleen suorat luennot jatkuvat lokakuussa Reumaliiton
30.9.2019
Pienet arkiset teot auttavat pitämään mielen hyvinvointia yllä.