Reumanuoret ottivat leiriltä uutta vauhtia

21.6.2012
Aloite kesäleirin järjestämisestä reumanuorille tuli tulenuori.fi –hankkeessa mukana olevilta nuorilta. Nuoret tekivät itse leirisuunnitelman. He halusivat tehdä yhdessä, kokea yhdessä, pitää hauskaa yhdessä.

Omaehtoisen leiriohjelman käynnisti pedagogi Epp Adler Virosta. Epp jakoi uusia eurooppalaisia nuorisotyön oppeja leiriläisten kanssa. Aamupäivisin leirillä oli asiantuntijoiden tietoiskuja, iltapäivisin järjestettiin workshopit, vertaisryhmät ja rentoutumis- ja liikuntahetket. Iltaisin nautittiin yhteisistä iltaohjelmista.

Leirin kulusta vastasi tulenuori.fi hankkeen ohjausryhmä 2012.
Leiripäällikkönä  toimi Emmi Myöhänen, leiriblogi, www.tulenuori.fi
Apulaisleiripäällikkönä toimi Henri Paappanen ja yhteisvastuussa olivat mukana Elina Eklund ja Satu Hasanen.

Leirijärjestelyjä tuki järjestösuunnittelija Arja Kahelin.
”Nuorten ryhmästä virtaa jatkuvasti paljon voimaa, hyviä ajatuksia ja hyvää energiaa liiton palvelujen kehittämiseen periaatteella nuoret nuorille. Tulenuori.fi hanke jatkuu ja juurtuu osana liiton uusia palveluja nuorille. Tulenuorten oma ääni on löytymässä.
Tulenuoret suunnittelevat oman yhdistyksen perustamista. Pelkkä tieto oikeuksista ei riitä. Nuorten on tiedettävä myös, kuinka asioihin voi vaikuttaa. Leirillä saatiin tietoa ja vinkkejä myös maailman muuttamiseen ja kypsyteltiin omaa vaikuttamisohjelmaa", Arja Kahelin kertoo.

Seuraava nuorten tapaaminen on 24.-25.11.2012 Vantaalla Flamingossa. Tapahtuma kutsuu nimellä Come as you are, - tule kuten olet, lähde tähtenä.

Tulenuorten toiminta ja tapahtumat ovat avoimia kaikille kiinnostuneille.
Seuraa tulenuorten toimintaa www.tulenuori.fi ja facebookissa.
Katso myös www.koordinaatti.fi/ Nuorten tieto- ja neuvontapalvelut