Reumaliitto peruu tapahtumansa huhtikuun loppuun asti

13.3.2020

Reumaliitto peruu omat tapahtumansa huhtikuun loppuun asti koronavirustilanteen takia. Osa liiton tapahtumista siirretään myöhempään ajankohtaan. Kokouksia järjestetään etäyhteyksiä hyödyntämällä.

Reumaliitolla on jäsenyhdistyksiä eri puolilla maata. Suuri osa niiden toiminnasta perustuu vertaisten kohtaamiseen ja yhteiseen tekemiseen. Reumaliitto suosittelee, että jäsenyhdistykset huomioivat koronavirukseen liittyvät riskit toiminnassaan ja harkitsevat tapahtumien siirtämistä myöhempään ajankohtaan.

”Viranomaisten neuvoja koronariskin vähentämiseksi tulee noudattaa. Tässä vaiheessa tärkeintä on suojata riskiryhmiä tartunnoilta”, Reumaliiton toiminnanjohtaja Anu Uhtio sanoo.

Osa reumasairauksista ja niiden hoidossa käytettävistä lääkkeistä saattaa lisätä riskiä saada erilaisia virustartuntoja. Tämä on hyvä ottaa toiminnassa huomioon.

”Pidetään toisistamme huolta ja toimitaan tilanteessa vastuullisesti”, Uhtio sanoo.

Reumaliitto kerää verkkosivulleen tietoa siitä, miten koronavirus vaikuttaa reumasairauksiin. Ajankohtaista tietoa maan koronavirustilanteesta löytyy Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen verkkosivuilta.

7.10.2020
Reumaliitto antoi lausuntonsa asiakasmaksulakiin eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunn
1.10.2020
Reumaliitto ja kymmenen muuta järjestöä lähettivät yhteisen vetoomuksen ministeri Pekosel