Uutiset

Reumaliiton liikuntasuunnittelija Tinja Saarelan esitys palkittiin Euroopan reumakongressissa

Eular Tinja Saarelan palkinto, kuva Ulla Rantanen
Tinja Saarelan vastaanottaa palkinnon, kuva Ulla Rantanen
Eular Tinja Saarelan palkinto, kuva Ulla Rantanen
Tinja ja Eular Abstract Award.

Reumaliiton liikuntasuunnittelija Tinja Saarelan työ palkittiin parhaana potilasjärjestöjen hanke-esittelynä Euroopan reumakongressissa Madridissa keskiviikkona.

Euroopan reumatologian kongressi pidetään tänä vuonna 12.–15. kesäkuuta Espanjan Madridissa. Eularin kongressiin kokoontuu tuhansia reumatologeja eri puolilta maailmaa tuoreen tieteellisen tiedon äärelle. Myös potilasjärjestöt esittelevät toimintaansa.

Kongressin parhaat esitykset palkitaan. Potilasjärjestöjen kategorian parhaana hanke-esittelynä palkittiin Reumaliiton liikuntasuunnittelija Tinja Saarelan esitys hankkeesta “Geocaching as an encouragement for being active – Geokätköily kannustaa aktiivisuuteen”. Palkinnon myönsi Eularin Abstract Award Committee.

Palkinto luovutettiin kongressin avajaisissa keskiviikkona 12.6.2019 Madridissa.

”Otan tunnustuksen vastaan suurella ilolla. Suurin kiitos kuuluu kaikille ihanille, aktiivisille yhdistyksille, jotka lähtivät innolla mukaan kokeilemaan ja toteuttamaan uutta liikuntahanketta”, Tinja Saarela totesi.

Tinja Saarela esitteli kongressissa Reumaliiton ja jäsenyhdistysten Reumageokätköily-hankkeen, jota on toteutettu vuodesta 2017 yhteistyössä Novartiksen kanssa. Jäsenistöä läheisineen innostettiin liikkumaan uudella ja hauskalla tavalla. Geokätköjä sekä etsittiin että samalla luotiin myös uusia kätköjä muiden iloksi.

Tiina Hongisto ja Tinja Saarela tutustumassa kongressin puhujien järjestelyisihn, kuva Ulla Rantanen-1
Tiina Hongisto ja Tinja Saarela tutustumassa kongressin puhujien järjestelyihin, kuva Ulla Rantanen

Suomen Reumaliitto valittiin esittelemään kongressissa myös kahta muuta hanketta.

Järjestötoiminnan suunnittelija Tiina Hongisto esittelee torstaina 13.6. Reumaliiton mielen hyvinvoinnin ohjaajakoulutusta ja mielipakkimateriaalia otsikolla ”Improving mental wellbeing – Coaching peers to use toolkit for mind”. Hän kertoo samalla myös Reumaliiton mielen hyvinvoinnin teemavuodesta ja siihen liittyvistä innostavista kuukausitehtävistä.

Toimitusjohtaja Maria Ekrothin aiheena on lauantaina 15.6. ”Don’t Delay, Connect Today in Finland: Positive Encounters”. Reumaliiton toteuttaman kampanjan tavoitteena on nostaa esiin hoitosuunnitelman ja hyvän lääkäri–potilaskohtaamisen merkitystä hoitoon sitoutumisessa.

Tinja Saarela ja Suomen lippu korkealla, kuva Maria Ekroth.