Reumahoitaja-chat tiistai-iltaisin

Reumahoitaja-chat on auki tiistai-iltaisin klo 17.00–19.00 Reumaliiton verkkosivuilla. Reumahoitajan puhelintunti palvelee niin ikään tiistaisin kello 19.00–20.00 numerossa 044 97 65 684. Muina aikoina numero ei ole käytössä.

Palvelu antaa reumasairauksia sairastaville mahdollisuuden kysyä lyhyitä, itseä askarruttavia kysymyksiä. Reumahoitajalta voi kysyä omahoidosta tai esimerkiksi lääkkeisiin ja niiden käyttämiseen, rokotuksiin tai leikkauksiin liittyviä kysymyksiä.

Ohjeet chatin käyttöön

Kun reumahoitaja-chat on avoinna, se näkyy Reumaliiton verkkosivun oikeassa alalaidassa. Aloita klikkaamalla Chat avoinna -kuvaketta. Kirjoita kysymyksesi avautuvaan ikkunaan. Sinulle vastataan mahdollisimman pian. Chat-keskustelun näkevät ainoastaan kysyjä ja vastaaja.

Sama hoitaja ei ole paikalla joka päivä, vaan vastaaja voi vaihtua kerrasta toiseen.

Mihin chat ja puhelintunti ei ole tarkoitettu?

Palvelu ei vastaa käyntiä omalla lääkärillä tai terveydenhuollon ammattilaisella. Palvelun kautta ei ole mahdollista saada diagnoosia, lähetteitä, reseptejä tai suosituksia lääkäreistä tai terveydenhuollon ammattilaisista.

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Reuma-aapinen antaa yksityiskohtaista tietoa reumasairauksista, -lääkkeistä ja reumasairauden kanssa elämisestä. Harvinaisista diagnooseista löytyy tietoa Harvinainen reuma -sivustolta.

Nuori nainen tietokoneruudun ääressä.