Pyörät pyörimään vauhdittaa Kotkassa 12.5.

10.5.2011

Suomen Reumaliiton hallituksen I varapuheenjohtaja Ritva Pettinen avaa tilaisuudessa keskustelun aiheesta Suomen Reumaliitto eilen, tänään ja mihin se suuntaa huomenna. Liiton toimitusjohtaja Mervi Ahlroth jatkaa teemalla Suomen Reumaliiton uusi tuleminen. Tilaisuus alkaa klo13 osoitteessa Merikeskus Vellamo, Tornatorintie 99, Kotka ja se on avoin kiinnostuneille.

Jukka-Pekka Kouri pitää yleisöluennon

Liitto kutsuu alueen asukkaita kuulemaan avointa yleisöluentoa Mitä tehdä tules-kivun kanssa – tietoa nivelrikosta, fibromyalgiasta ja selkäoireista 12.5.2011 klo 18.

Tilaisuus pidetään Kotkan Konserttitalolla, Keskuskatu 33. Aiheesta luennoi fysiatrian erikoislääkäri Jukka-Pekka Kouri. Yleisöluennolle on vapaa pääsy. Suomen Reumaliitto yhdistyksineen viettää Maailman fibromyalgiapäivää 12.5.2011.

Liitto kannustaa fibromyalgiaoireista kärisiviä hakeutumaan liiton piirissä toimiviin fibromyalgiayhdistyksiin ja -ryhmiin, jotka tarjoavat vertaistukea ja tietoa.

Tilaisuudessa saa tietoa Suomen Reumaliiton ja yhdistysten toiminnasta ja vapaaehtoistyön mahdollisuuksista ja Takaisin toimeen -hankkeesta. Liitto kutsuu kaikkia kiinnostuneita mukaan antoisaan järjestötyöhön tuki- ja liikuntaelinsairaiden asialla.

Yleisöluennon järjestävät Suomen Reumaliitto ja Etelä-Karjalan ja Kymenlaakson aluetoimikunnat. Yhteistyössä on mukana www.takaisintoimeen.fi -hanke.

Yleisöluennolle on vapaa pääsy.

Lisätietoja tästä tai Suomen Reumaliitto ry. järjestösuunnittelija Arja Kahelin puh. 040 540 4036, arja.kahelin(at)reumaliitto.fi

Kutsu:
Avoin yleisöluento MITÄ TEHDÄ TULES-KIVUN KANSSA. pdf

Tutkija Raija Gould, Eläketurvakeskus:
Fibromyalgia-diat, päivitetty 2011. pdf