Pieni ele -keräys presidentinvaalien yhteydessä - varoja vammais- ja terveystyölle

11.1.2018

Reumaliitto on mukana presidentinvaalien yhteydessä järjestettävässä Pieni ele -keräyksessä, jolla kerätään varoja kotimaan vammais- ja terveystyön hyväksi. Lipaskeräys järjestetään äänestyspaikoilla 17.-23.1.2018 ja 28.1.2018. Keräys jatkuu mahdollisen toisen äänestyskierroksen aikana.

Keräyksellä tuetaan paikallista ja valtakunnallista vammais- ja terveystyötä

Puolet kunkin kunnan keräyslippaiden tuotosta käytetään paikallisesti esimerkiksi neuvontaan ja vertaistukitoimintaan vammais- ja terveysyhdistyksissä. Toinen puoli käytetään valtakunnallisesti esimerkiksi kuntoutukseen, tiedotukseen ja apuvälineiden hankintaan.

Pieni ele -keräyksen järjestävät 17 vammais- ja terveystyön järjestöä paikallisyhdistyksineen. Järjestöihin kuuluu noin 400 000 jäsentä. Lipaskeräyksessä äänestyspaikoilla on vapaaehtoistyössä yli 10 000 kerääjää. Suurella osalla heistä on jokin vamma tai pitkäaikaissairaus.

Suomen Reumaliiton lisäksi keräyksessä ovat mukana Allergia-, Iho- ja Astmaliitto, Epilepsialiitto, Förbundet De Utvecklingsstördas Väl, Hengitysliitto, Invalidiliitto, Kehitysvammaisten Tukiliitto, Kehitysvammaliitto, Kuuloliitto, Kuurojen Liitto, Mielenterveyden keskusliitto, Munuais- ja maksaliitto, Neuroliitto, Näkövammaisten liitto, Psoriasisliitto, Suomen Diabetesliitto sekä Suomen Sydänliitto.

Lipaslahjoituksen lisäksi keräykseen voi osallistua seuraavasti:

• Verkkomaksulla osoitteessa www.pieniele.fi/verkkolahjoitus
  • Otto&lahjoituksella Otto-käteisnostoautomaateilla 1.1.-15.3.2018 (lahjoitussumma 5 euroa)
  • PIVO-mobiilimaksuna numeroon 050 44 88 242
  • Lähettämällä tekstiviestin LAHJOITA 5 numeroon 16301 (lahjoitussumma 5 euroa)

Kuvituskuva Pieni ele

Syksyn 2019 suorilla luennoilla Reumaliiton Facebook -sivuilla reumatologi Antti Puolitai
Tampere
Olet lämpimästi tervetullut osallistumaan luennolle yksin tai yhdessä kumppanisi kanssa.
Espoo
Lappeenranta
Koulutuksessa perehdytään yhdistystoiminnan perusteisiin sekä vaihdetaan kokemu