Maria Mattila Reumaliiton vaikuttamistyön asiantuntijaksi

Reumaliiton vaikuttamistyön asiantuntijana on aloittanut Maria Mattila. Hänen vastuualueenaan ovat sosiaali- ja terveyspolitiikkaan liittyvät asiat.

Hymyilevä, tummatukkainen nainen.

Mattila siirtyi vaikuttamistyön asiantuntijan tehtäviin viestintätoimisto Kaiusta, jossa hän on tehnyt usean vuoden ajan vaikuttaja- ja terveysviestinnän projekteja ja kampanjoita.

Mattilalla on vuosien monipuolinen kokemus sosiaali- ja terveysalan tehtävistä. Hänelle on karttunut vahva osaaminen sosiaali- ja terveyspolitiikasta ja yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta muun muassa eduskunnassa kansanedustaja Sari Sarkomaan avustajana ja Kokoomuksen eduskuntaryhmän sosiaali- ja terveyspoliittisena asiantuntijana.

Mattila on koulutukseltaan hallintotieteiden maisteri (sosiaali- ja terveyshallintotiede) sekä terveydenhoitaja ja sairaanhoitaja (AMK).

”Reuma- ja muut tuki- ja liikuntasairaudet vaikuttavat monen suomalaisen elämään. Haluan nostaa esille pitkäaikaissairaiden ääntä poliittisessa päätöksenteossa”, Mattila sanoo.

”Edessä on vaikuttamisen kannalta tärkeä vuosi, kun kuntien rinnalla aloittavat toimintansa hyvinvointialueet ja keväällä käydään eduskuntavaalit. Järjestöjen kautta on mahdollisuus tuoda käyttäjien ääni kuuluviin palveluiden kehittämisessä. Järjestöillä on tärkeä rooli hyvinvoinnin ja terveyden edistämisessä.”

Lisätietoja:

Maria Mattila, vaikuttamistyön asiantuntija,  maria.mattila(at)reumaliito.fi, p. 044 7680 448
Minna Elo, viestintäpäällikkö, minna.elo(at)reumaliitto.fi, p.  044 493 2470