Lastenreumapotilaan hoitopolku valmistunut

Hoitopolku kertoo, miten reitti lastenreuman epäilystä etenee diagnoosin ja hoidon kautta seurantaan.

Tuore lastenreuman hoitopolku on julkaistu Terveyskylän Lastentalon sivuilla. Hoitopolku näyttää kertavilkaisulla, mitä eri vaiheita lastenreuman hoidossa on.

Polku auttaa lapsia ja heidän läheisiään ymmärtämään paremmin, miten hoito etenee, millaisista asioista eri ammattilaiset vastaavat sekä mitä polun varrella on odotettavissa.

Polkuun on koottu linkkejä luotettaviin tietolähteisiin. Hoitopolun eri kohdissa olevia linkkejä klikkaamalla saa lisätietoa aiheista, jotka ovat tärkeitä reuman hoidossa ja seurannassa.

Polku on tarkoitus ottaa käyttöön eri puolilla maata yksiköissä, joissa hoidetaan lastenreumaa.

Reumaliitto on ollut mukana hoitopolun suunnittelussa. Reumaliiton lasten ensitietopaketista tuttu Puppana-pupu on mukana myös hoitopolun kuvituksissa.

Poika käyttää tabletilla lastenreumapotilaan hoitopolkua