Johanna Harjunpää: Reumankanssa.fi on uusi kohtauspaikka verkossa

2.5.2017

Digitaalisten palveluiden yleistyessä tarve tavata ihmisiä kasvokkain ei ole kadonnut mihinkään. Sosiaalinen media ja digipalvelut luovat kuitenkin perinteisen yhdistystoiminnan rinnalle mahdollisuuksia luoda uudenlaisia kohtaamisen paikkoja.

Uusi Reumankanssa.fi -sivusto syntyi tarpeesta luoda näitä kohtauspaikkoja niin jäsenyhdistyksille, vastasairastuneille kuin läheisille. Reumankanssa.fi on verkkopohjainen yhteisöpalvelu, jonka avulla kirjautuneet käyttäjät voivat saada tietoa ja vertaistukea sekä osallistua toimintaan ja tapahtumiin.

Verkossa vertaistukea ja tietoa voi hakea ympäri Suomea, jolloin toiminta tavoittaa entistä laajemmin samoista asioista kiinnostuneita ihmisiä.

Sivustolla voi keskustella ja tutustua uusiin ihmisiin yhdistysrajat ylittäen. Haluamme lisäksi tarjota mahdollisuuden osallistua myös niille, joiden kotipaikkakunnalla ei ole yhdistystoimintaa, tai muut saman diagnoosin saaneet asuvat kaukana.

Sivustolla kuka tahansa voi aloittaa keskustelun mieltä askarruttavista aiheista, perustaa ryhmän tai järjestää tapahtuman. Kynnys kohtaamiseen on matala, ja toiminta muotoutuu käyttäjiensä näköiseksi.

Palvelua ylläpitää ja kehittää Reumaliitto. Sivusto on vielä kehitysvaiheessa, ja nyt haluamme kutsua kaikki jäsenyhdistykset mukaan keskusteluun. Rekisteröidy käyttäjäksi ja etsi sopivia ryhmiä. Jos sopivaa ryhmää ei löydy, perusta oma!

Tutustu ja luo oma profiili: www.reumankanssa.fi.

Johanna Harjunpää
Kirjoittaja on Reumaliiton järjestötoiminnan asiantuntija.

14.12.2018
Elämme mielenkiintoisia vaikuttamisen aikoja.
12.12.2018
Ole mukana auttamassa – ilahduta aineettomalla lahjalla!
16.11.2018
Reumaliiton verkkosivujen moniammatillisen tiimin chat palvelee jälleen marras-

Helsinki
Tammitalkookutsu on toimitettu aluetoimikunnille.
Helsinki
Koulutus on tarkoitettu yhdistyksissä toimiville uusille vertaistukijoille ja vertaistukiryhmien
Yhdistystoiminnan perusteisiin perehdyttävä verkkokoulutus, joka toteutetaan yhteistyössä Opintok
Mielen hyvinvoinnin ohjaajakoulutus Kuusamossa.