Johanna Harjunpää: Reumankanssa.fi on uusi kohtauspaikka verkossa

2.5.2017

Digitaalisten palveluiden yleistyessä tarve tavata ihmisiä kasvokkain ei ole kadonnut mihinkään. Sosiaalinen media ja digipalvelut luovat kuitenkin perinteisen yhdistystoiminnan rinnalle mahdollisuuksia luoda uudenlaisia kohtaamisen paikkoja.

Uusi Reumankanssa.fi -sivusto syntyi tarpeesta luoda näitä kohtauspaikkoja niin jäsenyhdistyksille, vastasairastuneille kuin läheisille. Reumankanssa.fi on verkkopohjainen yhteisöpalvelu, jonka avulla kirjautuneet käyttäjät voivat saada tietoa ja vertaistukea sekä osallistua toimintaan ja tapahtumiin.

Verkossa vertaistukea ja tietoa voi hakea ympäri Suomea, jolloin toiminta tavoittaa entistä laajemmin samoista asioista kiinnostuneita ihmisiä.

Sivustolla voi keskustella ja tutustua uusiin ihmisiin yhdistysrajat ylittäen. Haluamme lisäksi tarjota mahdollisuuden osallistua myös niille, joiden kotipaikkakunnalla ei ole yhdistystoimintaa, tai muut saman diagnoosin saaneet asuvat kaukana.

Sivustolla kuka tahansa voi aloittaa keskustelun mieltä askarruttavista aiheista, perustaa ryhmän tai järjestää tapahtuman. Kynnys kohtaamiseen on matala, ja toiminta muotoutuu käyttäjiensä näköiseksi.

Palvelua ylläpitää ja kehittää Reumaliitto. Sivusto on vielä kehitysvaiheessa, ja nyt haluamme kutsua kaikki jäsenyhdistykset mukaan keskusteluun. Rekisteröidy käyttäjäksi ja etsi sopivia ryhmiä. Jos sopivaa ryhmää ei löydy, perusta oma!

Tutustu ja luo oma profiili: www.reumankanssa.fi.

Johanna Harjunpää
Kirjoittaja on Reumaliiton järjestötoiminnan asiantuntija.

20.6.2019
Eurooppalainen potilasakatemia EUPATI välittää tietoa lääketutkimuksesta
19.6.2019
Reumaliitto ja lukemattomat muut pyrkivät vaikuttamaan tulevaan hallitusohjelmaan viime s
25.4.2019
Reumahoitaja vastaa kysymyksiin chat-palvelussa Reumaliiton verkko
10.4.2019
Reumaliiton tämän vuoden teemana on mielen hyvinv

Turku
Yhdistysten liikuntaa ohjaaville tai ohjaamisesta kiinnostuneille.
Kuusamo
Mielen hyvinvoinnin ohjaajakoulutus Kuusamossa.
Valtakunnallinen
Vie vanhus ulos -kampanja – Elämyksiä luonnosta
Kajaani
Yhdistysten liikuntaa ohjaaville tai ohjaamisesta kiinnostuneille.