Johanna Harjunpää: Reumankanssa.fi on uusi kohtauspaikka verkossa

2.5.2017

Digitaalisten palveluiden yleistyessä tarve tavata ihmisiä kasvokkain ei ole kadonnut mihinkään. Sosiaalinen media ja digipalvelut luovat kuitenkin perinteisen yhdistystoiminnan rinnalle mahdollisuuksia luoda uudenlaisia kohtaamisen paikkoja.

Uusi Reumankanssa.fi -sivusto syntyi tarpeesta luoda näitä kohtauspaikkoja niin jäsenyhdistyksille, vastasairastuneille kuin läheisille. Reumankanssa.fi on verkkopohjainen yhteisöpalvelu, jonka avulla kirjautuneet käyttäjät voivat saada tietoa ja vertaistukea sekä osallistua toimintaan ja tapahtumiin.

Verkossa vertaistukea ja tietoa voi hakea ympäri Suomea, jolloin toiminta tavoittaa entistä laajemmin samoista asioista kiinnostuneita ihmisiä.

Sivustolla voi keskustella ja tutustua uusiin ihmisiin yhdistysrajat ylittäen. Haluamme lisäksi tarjota mahdollisuuden osallistua myös niille, joiden kotipaikkakunnalla ei ole yhdistystoimintaa, tai muut saman diagnoosin saaneet asuvat kaukana.

Sivustolla kuka tahansa voi aloittaa keskustelun mieltä askarruttavista aiheista, perustaa ryhmän tai järjestää tapahtuman. Kynnys kohtaamiseen on matala, ja toiminta muotoutuu käyttäjiensä näköiseksi.

Palvelua ylläpitää ja kehittää Reumaliitto. Sivusto on vielä kehitysvaiheessa, ja nyt haluamme kutsua kaikki jäsenyhdistykset mukaan keskusteluun. Rekisteröidy käyttäjäksi ja etsi sopivia ryhmiä. Jos sopivaa ryhmää ei löydy, perusta oma!

Tutustu ja luo oma profiili: www.reumankanssa.fi.

Johanna Harjunpää
Kirjoittaja on Reumaliiton järjestötoiminnan asiantuntija.

1.12.2022
Reumaliiton televisioarpajaiset näkyvät Nelosella joulu-maaliskuus
26.9.2022
Pitkäaikaissairauden oireet, kuten väsymys ja kivut, eivät välttämättä näy ulospäin,
20.6.2022
Kipua, kipua ja kipua... Vuosia selittämätön kipu piinasi minua.
3.5.2022
Mitenkäs jäykkä koppura minä jo olen, ihmettelin itsekseni aina ratsastustunnin päät

Verkkotapahtuma
Puheenjohtajien kahvihetki Reumaliiton toiminnanjohtajan kanssa.
Verkkotapahtuma
Reumaliitto järjestää tehtäväkohtaisia tapaamisia halli
Verkkotapahtuma
Tule juhlistamaan uutta tärkeää rooliasi muiden samassa tilanteessa olevien kan