Järjestöjen sosiaaliturvaopas päivitetty

1.2.2018

Järjestöjen sosiaaliturvaopas on päivitetty. Verkkosivuille on laajasti koottu tietoa pitkäaikaissairaiden ja vammaisten henkilöiden sosiaaliturvasta.

Opas on luettavissa osoitteessa www.sosiaaliturvaopas.fi.

Tavoitteena on sosiaaliturvan hyödyntäminen ja tunnetuksi tekeminen. Opas on tarkoitettu järjestöjen työntekijöille ohjausta ja neuvontaa varten. Oppaasta hyötyvät myös asiasta kiinnostuneet kansalaiset, ja se on sosiaali- ja terveydenhuollon työntekijöiden käytettävissä.

Lähteinä on käytetty julkisia asiakirjoja sekä asiantuntijatietoa. Opastyöryhmä kiittää lämpimästi kaikkia oppaan työstämisessä avustaneita asiantuntijoita arvokkaasta, asiantuntevasta ja perusteellisesta työstä.

Julkaisun on kirjoittanut 17 järjestöstä koostuva työryhmä, johon kuuluvat Aivovammaliitto, Eläkkeensaajien Keskusliitto, Hengitysliitto, Invalidiliitto, Kehitysvammaisten Tukiliitto, Mielenterveyden Keskusliitto, Munuais- ja maksaliitto, Näkövammaisten liitto, Psoriasisliitto, Suomen CP-liitto, Suomen Diabetesliitto, Suomen Neuroliitto, Suomen Nivelyhdistys, Suomen Reumaliitto, Suomen Sydänliitto ja Suomen Syöpäpotilaat. Uutena järjestönä mukana on Eläkeliitto.

Huomaa myös

14.1.2020
Vuoden vaihtuessa uuteen on hyvä hetki pysähtyä, ja suunnata katse hetkek
9.1.2020
Tutuksi tullut reumahoitaja-chat jatkuu tiistai-iltaisin.
17.12.2019
Vaskuliittien diagnosointi o
12.12.2019
Niskakipu on yleinen ja helposti toistuva vaiva, mutta siinä on harvoin kyse mistä