HUS kutsuu verkkopalvelujensa testausraatiin

3.8.2015

HUS:n tietohallinnon kehittämispäällikkö on lähettänyt Reumaliitolle välitettäväksi seuraavan tiedotteen:

TESTAUSRAATI

Oletko kiinnostunut terveydestäsi? Haluaisitko kokeilla erilaisia terveysseurannan mobiilisovelluksia tai terveyteen liittyviä verkkopalveluita?

Tulisitko mukaan testausraatiin kokeilemaan ja arvioimaan erilaisia terveysteknologian sovellutuksia?

Tausta

Helsingin ja Uudenmaan sairaalakuntayhtymä HUS on kehittämässä virtuaalisia ja digitaalisia palveluita eri asiakas- ja potilasryhmille. Virtuaalisairaala- hankkeessa vuosina 2015- 2018 kokeillaan ja suunnitellaan erilaisia palveluita omahoitoon ja hoitopolkujen osaksi. Tavoitteena on auttaa kansalaista tai potilasta löytämään apua ja neuvoja omaan tilanteeseensa, valmistautumaan hoitoon tulemiseen ja seuraamaan hoidon tai kuntoutuksen kulkua osana arkea.

Kehitettäviä palveluita on tärkeää suunnitella yhdessä tulevien käyttäjien kanssa. Uusi teknologia mahdollistaa monenlaisen terveysseurannan ja etähoidon, mutta tarvitaan pilotointia ja testaamista käyttäjäystävällisten, luotettavien ja turvallisten sovellutusten kehittämiseksi.

Edellytykset

• Olet terveydenhuollon asiakas ja sinulla on kokemusta sairastamisesta tai sairaalahoidosta viimeisen kolmen vuoden ajalta.

• Sinulla on käytössäsi tietokone, tabletti ja älypuhelin sekä verkkoyhteydet.

• Olet halukas kokeilemaan terveysteknologiaan liittyvää 1-3 eri laitetta, sovellusta tai verkkopalvelua vähintään kuukauden ajan.

• Olet valmis raportoimaan kokeilustasi ja vastaamaan testaamista koskevaan kyselyyn ja/tai haastatteluun.

• Testaaminen vie aikaa päivittäin 5-10 minuuttia ja raportointi sovitun testiajan kuluessa/ loppuessa noin 30- 90 minuuttia kokeilusta riippuen.

Hyödyt

• Saat mielenkiintoista tietoa terveysteknologiasta

• Saat perehdytyksen/opastuksen kulloinkin testausvaiheessa olevaan sovellukseen.

• Olet mukana auttamassa terveyssovellusten kehittämisessä sairastavien avuksi.

• Saat yhteenvedon testauksista.

• Erillisen sopimuksen tehtyäsi saat 35 euron korvauksen kustakin raportoimastasi, saatujen ohjeiden mukaan tekemästäsi testausprojektista

Täytä hakemus oheisen linkin kautta 30.8.2015 mennessä.

Hakemus: https://www.webropolsurveys.com/S/A0C9DFABBFFBE29B.par

Hakemukset käsitellään ilmoittautumisjärjestyksessä. Raatiin valitaan 30 eri ikäistä ja erilaisia kokemuksia omaavaa henkilöä.

Ilmoitamme potilasraatiin valituille 15.9.2015 mennessä.

Lisätietoja:

Sirpa Arvonen