Haku auki: Reumaliitto etsii vapaaehtoisia somelähettiläitä

Haluaisitko jakaa kokemuksiasi arjesta sairauden kanssa? Tulisitko mukaan Reumaliiton somelähettilästoimintaan? Nyt siihen on tilaisuus.

Piirroskuvituksessa nainen kuvaa puhelimella videota, ympärillä huonekasveja ja lamppuja.

Somelähettiläät ovat vapaaehtoisia, jotka kertovat omasta elämästään ja ajatuksistaan reumasairauteen liittyen omissa ja/tai Reumaliiton kanavissa.

Tarkoituksena on antaa vertaistukea samassa tilanteessa oleville, lisätä ymmärrystä reumasairauden kanssa elämisestä, ohjata oikean tiedon pariin sekä herättää keskustelua.

Vapaaehtoinen somelähettiläs saa perehdytyksen toimintaan sekä liiton tuen. Toimintaa kehitetään ja ideoidaan yhdessä lähettiläiden kanssa. Kukaan toiminnassa mukana oleva ei jää yksin, vaan tulemalla mukaan liityt viime keväänä perustettuun somelähettiläiden porukkaan.

Mitä Reumaliiton somelähettiläs voi tehdä?

Somelähettiläänä voit esimerkiksi

• kertoa omalla tavalla ja tyylillä sairastamiseen / järjestöön / reumayhteisöön liittyvistä ajankohtaisista teemoista
  • osallistua keskusteluihin itselle luontevissa kanavissa kommentoimalla, tykkäämällä ja jakamalla
  • olla mukana ideoimassa ja suunnittelemassa somekampanjoita ja -nostoja
  • vierailla Reumaliiton Instagram-tilillä
  • pitää blogia tai vlogia liiton kanavissa tai omissa kanavissa tai tehdä yksittäisiä postauksia sopimuksen mukaan
  • antaa haastatteluja medialle.

Tämä sopii sinulle, jos pidät kirjoittamisesta, puhumisesta, valokuvauksesta tai videoiden tekemisestä ja käytät mielelläsi sosiaalista mediaa.

Aikaa voit käyttää sen verran kuin haluat. Somelähettilään tehtävä muokkautuu helposti muuhun elämääsi sopivaksi: voit kuvata, kirjoittaa ja julkaista muutaman päivän ja olla sen jälkeen taas tauolla. Tapaamme noin neljän-viiden viikon välein vaihtamaan kuulumiset ja sopimaan seuraavista somesisällöistä.

Hakeminen

Hae mukaan viimeistään 20.2. täyttämällä hakulomake täällä. Olemme yhteydessä kaikkiin hakemuksen täyttäneisiin.

Perehdytys mukana valituille uusille lähettiläille järjestetään maanantaina 21.3. klo 18–19.30 ja keskiviikkona 30.3. klo 18–19.30.

Lisätietoja antaa viestintäpäällikkö Minna Elo, minna.elo(at)reumaliitto.fi.

Kuva: Adobe Stock