Forssa kutsuu juhlimaan valtakunnallisen reumaviikon avajaisiin 9.10.2011

9.9.2011
Reumaviikkoa vietetään 9.-16.10.2011. Suomen Reumaliitto ja sen jäsenyhdistykset ovat viettäneet reumaviikkoa 1940-luvulta lähtien. Maailman reumapäivää on vietetty 1990-luvulta lähtien.

Valtakunnalliset reumaviikon avajaiset pidetään Forssassa 9.10.2011 klo 13 alkaen Forssan Työväentalolla. Samalla Forssan Seudun Reuma-Tules- yhdistys viettää 60-vuotisjuhliaan. Tervetuloa juhlimaan. Ennen ohjelman alkua yhdistys ottaa vastaan onnitteluja ja tarjoaa kahvia klo 11.30 - 12.45 (ohjelma liitteenä).

Reumaviikko on lokakuun toinen sunnuntai alkava viikko, jolloin Suomen Reumaliitto ja sen 167 yhdistystä kampanjoivat tuki- ja liikuntaelinsairaiden asioiden edistämiseksi. Jäsenyhdistykset keskittävät tilaisuuksiaan yhteiselle viikolle ja tarjoavat toimintamahdollisuuksia uusille jäsenille. Tänä vuonna viikkoa vietetään 9.-16.10.2011.

Vuonna 2011 reumaviikon aiheena on liiton vuositeema Turvallinen sairastaminen - Trygghet trots sjukdom. Reuma- ja tule-sairaiden on turvallista sairastaa, kun
- sairas saa palvelut
- sairastuneen rahat riittävät
- yhdistys tarjoaa inhimillisen tuen .

Maailman reumapäivän taustalla on eurooppalainen reumajärjestöjen yhteistyöelin EULAR. Sen jäsenjärjestöt kannustavat tänä vuonna Maailman reumapäivänä 12.10. jäseniään ja kansalaisia liikkumaan ja pitämään siten tuki- ja liikuntaelinten kuntoa yllä.

Vuosi 2011 on Euroopan Neuvoston Aktiivista kansalaisuutta edistävän vapaaehtoistyön Euroopan teemavuosi.