Eduskunnan Tules -ryhmälle uusi puheenjohtaja

20.2.2018

Eduskunnan Tules -ryhmä kokoontui tänään suunnittelemaan tulevaa toimintaa ja valitsemaan puheenjohtajan. Ryhmän uutena puheenjohtajana aloittaa Martti Talja (kesk.).

Eduskunnan Tules -ryhmä toimii vaikuttajaverkostona, jonka tarkoitus on viedä reuma- ja tule-sairaiden viestiä eteenpäin eduskunnassa ja lisätä tietoisuutta sairauksista. Ryhmä seuraa valtakunnan tason sosiaali- ja terveyspolitiikkaa. Se tarttuu epäkohtiin esimerkiksi sosiaaliturvassa.

Toiminnan käynnistymisestä tulee tänä vuonna täyteen 30 vuotta. Edustajiksi pyydetään erityisesti tuki- ja liikuntaelinsairauksien ehkäisystä ja hoidosta sekä yleisesti pitkäaikaissairaiden asioista kiinnostuneita kansanedustajia.

Lue lisää Reumaliiton vaikuttamistoiminnasta

ryhma
Kuvassa oikealta Eduskunnan Tules -ryhmän Matti Semi, Sari Essayah, Johanna Karimäki, Sari Sarkomaa, ryhmän edellinen puheenjohtaja Anneli Kiljunen ja uusi puheenjohtaja Martti Talja sekä Reumaliiton toimitusjohtaja Maria Ekroth ja sosiaali- ja terveyspolitiikan asiantuntija Miranna Seppälä-Saukkonen.

22.5.2018
Reumaliitto lausui hieronnan ammattitutkinnon ja erikoisammattitutkinnon perusteiden
17.5.2018
Kun ympäristö on esteetön, jokaisen on helppo liikkua ja toimia.
16.5.2018
Reumaliitto selvittää verkkokyselyllä, mitä mieltä reumasairauksia sairastavat ovat hoitonsa laad
18.4.2018
Pitkäaikaissairaus on suuri taloudellinen rasite runsaalle kolmasosalle sairastavista.