Eduskunnan Tules -ryhmälle uusi puheenjohtaja

20.2.2018

Eduskunnan Tules -ryhmä kokoontui tänään suunnittelemaan tulevaa toimintaa ja valitsemaan puheenjohtajan. Ryhmän uutena puheenjohtajana aloittaa Martti Talja (kesk.).

Eduskunnan Tules -ryhmä toimii vaikuttajaverkostona, jonka tarkoitus on viedä reuma- ja tule-sairaiden viestiä eteenpäin eduskunnassa ja lisätä tietoisuutta sairauksista. Ryhmä seuraa valtakunnan tason sosiaali- ja terveyspolitiikkaa. Se tarttuu epäkohtiin esimerkiksi sosiaaliturvassa.

Toiminnan käynnistymisestä tulee tänä vuonna täyteen 30 vuotta. Edustajiksi pyydetään erityisesti tuki- ja liikuntaelinsairauksien ehkäisystä ja hoidosta sekä yleisesti pitkäaikaissairaiden asioista kiinnostuneita kansanedustajia.

Lue lisää Reumaliiton vaikuttamistoiminnasta

ryhma
Kuvassa oikealta Eduskunnan Tules -ryhmän Matti Semi, Sari Essayah, Johanna Karimäki, Sari Sarkomaa, ryhmän edellinen puheenjohtaja Anneli Kiljunen ja uusi puheenjohtaja Martti Talja sekä Reumaliiton toimitusjohtaja Maria Ekroth ja sosiaali- ja terveyspolitiikan asiantuntija Miranna Seppälä-Saukkonen.

30.11.2018
Yleiskuntoutus ei riitä, tarvitaan erityisosaamista
23.11.2018
Kuluttajaparlamentti vaatii täysistunnossaan 20.11.2018:
23.11.2018
Soveltava Liikunta SoveLi ry:n ja SoveLi ry:n jäsenjärjestöt toivovat seuraavien kirjausten näkyv
6.11.2018
STM:n selvitys osatyökykyisten tilanteesta työmarkkinoilla