Eduskunnan Tules -ryhmälle uusi puheenjohtaja

20.2.2018

Eduskunnan Tules -ryhmä kokoontui tänään suunnittelemaan tulevaa toimintaa ja valitsemaan puheenjohtajan. Ryhmän uutena puheenjohtajana aloittaa Martti Talja (kesk.).

Eduskunnan Tules -ryhmä toimii vaikuttajaverkostona, jonka tarkoitus on viedä reuma- ja tule-sairaiden viestiä eteenpäin eduskunnassa ja lisätä tietoisuutta sairauksista. Ryhmä seuraa valtakunnan tason sosiaali- ja terveyspolitiikkaa. Se tarttuu epäkohtiin esimerkiksi sosiaaliturvassa.

Toiminnan käynnistymisestä tulee tänä vuonna täyteen 30 vuotta. Edustajiksi pyydetään erityisesti tuki- ja liikuntaelinsairauksien ehkäisystä ja hoidosta sekä yleisesti pitkäaikaissairaiden asioista kiinnostuneita kansanedustajia.

Lue lisää Reumaliiton vaikuttamistoiminnasta

Kuvassa oikealta Eduskunnan Tules -ryhmän Matti Semi, Sari Essayah, Johanna Karimäki, Sari Sarkomaa, ryhmän edellinen puheenjohtaja Anneli Kiljunen ja uusi puheenjohtaja Martti Talja sekä Reumaliiton toimitusjohtaja Maria Ekroth ja sosiaali- ja terveyspolitiikan asiantuntija Miranna Seppälä-Saukkonen.

17.12.2020
Reumaliitossa vaikutimme erityisesti järjestöjen toiminnan turvaamiseksi sekä sai
9.12.2020
Reuma- ja tules-yhdistykset järjestivät ennen koronaa viikoittain yli 600 tuntia toimintaa.
30.11.2020
Reumaliitto, Allergia-, iho- ja astmaliitto, IBD ja muut suolistosa
30.11.2020
Pitkäaikaissairauksien vaikutukset työkykyyn tunnetaan työpaikoilla huonosti, mikä v