Eduskunnan Tules-ryhmä ajaa tuki- ja liikuntaelinsairaiden asiaa

Eduskunnan Tules-ryhmällä on uusi kokoonpano. Ryhmän puheenjohtajana aloittaa Mia Laiho. Mukana on myös Reumaliiton edustajia.

Kuva eduskunnan tules-ryhmän kokouksesta
Eduskunnan Tules-ryhmän tapaamisessa olivat mukana Aino-Maria Ervelä, Sanni Grahn-Laasonen, Anna-Kaisa Ikonen, Mia Laiho, Noora Koponen, Päivi Räsänen, Tarja Filatov, Maria Ekroth ja Miranna Seppälä-Saukkonen.

Eduskunnan Tules-ryhmä kokoontui syyskuun puolivälissä ensimmäisen kerran uudella kokoonpanolla. Tulevan nelivuotiskauden 2019–2023 suunnittelun lisäksi ryhmä valitsi puheenjohtajakseen Mia Laihon (kok.).

Vuodesta 1988 toiminut ryhmä on vaikuttajaverkosto, joka pitää esillä tuki- ja liikuntaelinsairauksista kärsivien, pitkäaikais- ja monisairaiden sekä heidän läheistensä asioita. Se vaikuttaa valtakunnalliseen sosiaali- ja terveyspolitiikkaan. Tules-ryhmä voi esimerkiksi järjestää tilaisuuksia, tehdä aloitteita ja ottaa kantaa mediassa.

Aloitteen ryhmästä teki Suomen Reumaliitto. Ryhmässä toimiminen on osa Reumaliiton vaikuttamistoimintaa.

Eduskunnan Tules-ryhmän kansanedustajat 2019–2023

Mia Laiho (kok) puheenjohtaja
Noora Koponen (vihr.) varapuheenjohtaja

Tarja Filatov (sd)