Edgar Stene 2012 -kirjoituskilpailu: NÄIN SELÄTÄN SAIRAUTENI HAASTEEN!

22.9.2011

Sairauden selättäminen tarkoittaa tässä kilpailutehtävässä seuraavanlaisia elämän haasteita:

- liikkumisvaikeuksien selättämistä kotioloissa- työssä ja harrastuksissa vastaantulevien ongelmien voittamista- suvun ja ystävien keskuudessa selviytymistä

- kulttuuritapahtumiin ja lomamatkoille pääsyä.

Kilpailuun saavat osallistua kirjoittajat, joiden teosta eivät kaupalliset kustantajat ole julkaisseet. Näin mukaan voivat tulla kirjoittajat, jotka ovat julkaisseet omakustanteita tai avustaneet lehtiä. Kilpailussa on ikärajoitus: kilpailijan tulee olla 16 vuotta täyttänyt. Kilpailijan tulee sairastaa jotain tuki- ja liikuntaelinsairautta.

Kilpailu on kaksiosainen. Eri maiden reumaliitot järjestävät kansallisen kilpailun ja näiden “osakilpailujen” paras työ lähetetään yleiseurooppalaiseen kilpailuun. Suomessa kilpailun järjestämisestä vastaa Reuma-lehti Reumaliiton hallituksen antamalla mandaatilla.

Kilpailuohjeet

Kirjoittaja voi vapaasti valita kirjoituksensa muodon. Se voi olla kertomus, novelli, runo, jne. Kirjoitus saa olla korkeintaan kahden (2) perinteisen konekirjoitusliuskan pituinen.

Kirjoitus lähetetään kirjeitse Reuma-lehden toimitukseen joulukuun viimeiseen päivään 2011 mennessä. Kirjoittajan tulee liittää mukaan yhteystietonsa, siis nimensä, osoitteensa ja puhelinnumeronsa ja mahdollinen sähköpostiosoitteensa. Omat tietonsa (esimerkiksi ikä, sairaus, ammatti, keskeiset elämänvaiheet, milloin on sairastunut) kirjoittajan pitää sulkea kuoreen ja liittää kirjoituksen mukaan. Tämän kuoren päälle ja itse kirjoitukseen merkitään nimimerkki. Kuori ja kirjoitus lähetetään  Reumaliittoon.

Toivomme, että säästätte kirjoituksen sähköisenä, mikäli se on mahdollista, jotta julkaisemista varten saamme tekstin sujuvasti Reuma-lehden sivuille.

Osallistumisen ehtona on, että kirjoittaja hyväksyy tekstin julkaisemisen Reuma-lehdessä ja sallii nimensä käytön.

Suomen Reumaliiton hallitus nimeni syyskuun kokouksessaan arvostelulautakunnan, jonka puheenjohtajana toimii hallituksen I varapuheenjohtaja Ritva Pettinen ja jäseninä toimittaja Helena Raunio Talemtum Mediasta ja päätoimittaja Riitta Katko Reuma-lehdestä. Lautakunnan sihteerinä toimii toimitussihteeri  Ulla Palonen-Tikkanen

Kirjoituskilpailun Suomen osakilpailun palkinnot ovat kirjapalkintoja. Kansainvälisen kilpailun voittajan palkinto on rahapalkinto, suuruudeltaan 2000 euroa, ja se luovutetaan Eularin kongressissa Berliinissä kesäkuussa 2012.

Lähetysosoite:

Suomen Reumaliitto ry