Edgar Stene 2010 -kirjoituskilpailu selviytymisestä työssä ja askareissa

13.1.2010

Kirjoituskilpailun otsikkoina on: Kuinka oikeastaan selviydyn työstäni reumasairaana, jokapäiväinen todellinen elämäni. Työ tarkoittaa tässä kilpailutehtävässä palkkatyötä, kotityötä ja vapaaehtoistyötä.

Kilpailuun saavat osallistua kirjoittajat, joiden teosta eivät kaupalliset kustantajat ole julkaisseet. Näin mukaan voivat tulla kirjoittajat, jotka ovat julkaisseet omakustanteita tai avustaneet lehtiä. Tällä kertaa kilpailussa on ikärajoitus: kilpailijan tulee olla 16 vuotta täyttänyt. Kilpailijan tulee sairastaa jotain tuki- ja liikuntaelinsairautta.

Kilpailu on kaksiosainen. Eri maiden reumaliitot järjestävät kansallisen kilpailun ja näiden “osakilpailujen” paras työ lähetetään yleiseurooppalaiseen kilpailuun.

Kilpailuohjeet

Kirjoittaja voi vapaasti valita kirjoituksensa muodon. Se voi olla kertomus, novelli, runo, jne ... Kirjoitus saa olla korkeintaan kahden perinteisen konekirjoitusliuskan pituinen.

Kirjoitus lähetetään kirjeitse Reuma-lehden toimitukseen tammikuun viimeiseen päivään 2010 mennessä. Kirjoittajan tulee liittää mukaan yhteystietonsa, siis nimensä, osoitteensa ja puhelinnumeronsa ja mahdollinen sähköpostiosoitteensa. Omat tietonsa (esimerkiksi ikä, sairaus, ammatti, keskeiset elämänvaiheet, milloin on sairastunut) kirjoittajan pitää sulkea kuoreen ja liittää kirjoituksen mukaan. Tämän kuoren päälle ja itse kirjoitukseen merkitään nimimerkki. Kuori ja kirjoitus lähetetään Reumaliittoon.

Toivomme, että säästätte kirjoituksen sähköisenä, mikäli se on mahdollista, jotta julkaisemista varten saamme tekstin sujuvasti Reuma- lehden sivuille.

Osallistumisen ehtona on, että kirjoittaja hyväksyy tekstin julkaisemisen Reuma-lehdessä ja sallii nimensä käytön.

Suomen Reumaliiton hallitus nimeää arvostelulautakunnan joulukuun kokouksessaan. Kirjoituskilpailun Suomen osakilpailun palkinnot ovat kirjapalkintoja. Kansainvälisen kilpailun voittajan palkinto on rahapalkinto, suuruudeltaan 2000 euroa, ja se luovutetaan Eularin kongressissa Roomassa kesäkuussa 2010.

Lähetysosoite:

Suomen Reumaliitto ry
Kirjoituskilpailu / Reuma-lehti,
Iso Roobertinkatu 20-22 A

Lisätiedot ja ohjeet:

Ulla Palonen-Tikkanen
(09) 476 156 21 klo 10–15.
Reumaliiton kotisivuilta osoitteesta: www.reumaliitto.fi