Reumaliitto on tuki- ja liikuntaelinsairauksia sairastavien yhteisö

Yhdistys on kanava antaa kokemustasi, osaamistasi ja aikaasi yhteiseksi hyväksi

Reumaliitto on tietoa, vertaistukea ja toimintaa tarjoava yhteisö kymmenille tuhansille eri reumasairauksia sairastaville ihmisille. Nivelreuma, fibromyalgia ja nivelrikko ovat yleisimmät sairaudet jäsenistössämme. Kaikkiaan erilaisia reumasairausdiagnooseja on yli 200. Niinpä lukuisia eri tule-sairauksia sairastavat löytävät myös samaa sairautta sairastavia jäsenyhdistyksistämme.

Oma yhdistyksesi järjestää liikunta-, virkistys- ja harrastustoimintaa lähelläsi. Yhdistyksen jäsenilloissa ja luennoilla saat uutta tietoa ajankohtaisista asioista. Jäsenenä Reumaliiton laadukkaat koulutukset ja tapahtumat ovat tarjolla sinulle jäsenetuhintaan. Lapsille perheineen sekä nuorille tarjoamme myös ihan omaa toimintaa.

Kutsumme joukkoomme ihmisiä mahdollisimman laajasti osallistumaan työhön reumasairaiden sekä muiden tuki- ja liikuntaelinsairaiden puolesta. Osallistumisesi voi olla omannäköistäsi. Tarjoamme sinulle vastaanottavaisen ja aktiivisen yhdistyskentän.

Tuki- ja liikuntaelinsairauksia sairastavien asialla

Teemme työtä sairauden hyvän hoidon, sekä sairastuneen kuntoutuksen ja sosiaaliturvan toteutumiseksi - turvataksemme sinullekin hyvän elämän tule-sairaudesta huolimatta.

Reumaliitto vaikuttaa reuma- ja muita tuki- ja liikuntaelinsairauksia pitkäaikaisesti sairastavien mahdollisuuksiin hyvään hoitoon, kuntoutukseen ja sosiaaliturvaan. Edistämme sairastuneiden itsenäisen toiminnan, tasavertaisen työnteon ja osallistumisen edellytyksiä.

Kokemus- ja asiantuntijatietoa

Jäsenenä olet tervetullut lukuisiin asiaamme, tuki-ja liikuntaelinsairauksia sekä järjestötoimintaa käsitteleviin tapahtumiin ja koulutuksiin.

Jäsenyhdistyksemme tarjoavat myös monenlaisia asiantuntijatilaisuuksia. Jäsenistön kansa käydyt keskustelut ovat myös hyvin antoisia ja toista sairastavaa tukevia. Onhan useilla jäsenillämme pitkäaikaista, omakohtaista kokemusasiantuntijuutta reumasairauden kanssa elämisestä.

Lue lisää vertaistuesta

Jäsenenä saat Reuma-lehden neljä kertaa vuodessa kotiin kannettuna. Reumaliitosta saat myös ensikäden tietoa sopeutumisvalmennuksista ja lomatoiminnasta.

Tervetuloa mukaan!

Tutustu yhdistyksiimme

Liity täyttämällä tämä lomake

Valitse lomakkeessa listalta sinulle sopiva yhdistys tai viimeinen vaihtoehto ”En tiedä minua lähinnä olevaa yhdistystä". Tällöin valitsemme yhdistykseksesi kotipaikkaasi lähinnä olevan yhdistyksen. Välitämme tietosi yhdistykselle, joka hyväksyy jäsenyytesi ja ottaa sinuun yhteyttä jonkun ajan kuluttua.

Jäsenmaksu on yhdistyskohtainen.

Liityt yhdistykseen - yhdistys kuuluu Reumaliittoon. Jäsenenä sinulle kuuluvat kaikki oman jäsenyhdistyksesi, sekä Reumaliiton jäsenedut.

Voit liittyä myös Reumaliiton kannattajajäseneksi. Silloin saat Reumaliiton jäsenetuihin kuuluvan Reuma-lehden.

Lue lisää jäseneduista

Ilmoita osoitteenmuutos

______________

Liittymislomakkeeseen laittamasi tiedot ovat luottamuksellisia ja niitä käsitellään Henkilötietolain 22.4.1999/523 mukaisesti.

Jäsenyyden päättäminen