Jumppasali

Tervetuloa jumppaamaan! Jumppasalista löydät nivelystävällisiä ohjeita ja videoita liikkumiseen ja jumppaamiseen niin kotona, saunassa, uimahallissa kuin lenkkipoluillakin - apuvälineillä ja ilman. 

Huomaa myös nämä

Somejumppa

Lataa täältä somejumppaohjeet, pdf

Kuinka paljon sometat päivässä? Kiinnitätkö huomiota, missä asennossa käytät kännykkää tai pädiä? Lue lisää niskanterveystalkoistamme täältä.

Selfieojennus ylös ja alas.

Leuanveto.

Soutuhali.

Loppurutistus.

 

Saunajooga

Reumaliitto on kehittänyt yhteistyössä Saunayoga Internationalin sekä Satakunnan ammattikorkeakoulun kanssa tuki- ja liikuntaelinsairaille sovelletun saunajoogan. Saunajoogassa sauna lämmitetään n. 40-50 asteeseen. Löylyä ei heitetä. Tavallista miedommassa lämmössä, lauteilla istuen tehdään yksinkertaisia, lempeitä liikkeitä noin puolen tunnin ajan. Tärkeintä saunajoogassa on kuunnella omaa kehoa, rentoutua ja hengittää. Varusteiksi riittävät mukavat, rennot urheiluvaatteet sekä vesipullo ja käsipyyhe.

 

 

 

 

Taukosamba

Aiheeseen liittyvät tapahtumat

Kangasala
Reumaväen pikkujoulujuhla Kuntoutumiskeskus Apilassa!
Reumaliitto on mukana Unelmien liikuntaristeilyllä. Tule Sinäkin!