Testamenttilahjoitus

Testamentti - sijoitus tulevaisuuteen.testamenttilahjoitus

Kerro lahjoituksellasi, mitä olet pitänyt tärkeänä elämäsi aikana ja anna sen näkyä vuosikymmenien päähän. Kaikenkokoisilla niin osa- kuin kokotestamenttilahjoituksilla voit muuttaa monen ihmisen elämän.

Pyydä rohkeasti lisätietoja. Autamme mielellämme mahdollisen testamentin laatimisessa. Kaikki testamenttilahjoituksiin liittyvät keskustelut käydään luottamuksellisesti, eikä tiedustelu sido sinua mihinkään. Tekemällä testamenttilahjoituksen voit antaa tuleville sukupolville valoisan tulevaisuuden.

Testamenttilahjoitukset käytetään kokonaisuudessaan lahjoittajan valitsemaan kohteeseen. Testamenttilahjoitus voidaan osoittaa esim.

• Reumaliiton yleiseen toimintaan, jolloin katsomme, mikä on tärkeintä sen hetken tilanteessa, kuten esim. lasten- ja nuorten toiminta tai tietyn sairausryhmän eteen tehtävä työ.
  • Reumaliiton Tutkimusrahastoon, jonka tarkoituksena on tukea mm. reumasairauksiin ja muihin tuki- ja liikuntaelinsairauksiin liittyvää tutkimustyötä.

Suomen Reumaliitto ry on yleishyödyllinen yhteisö, eikä sen tarvitse maksaa saamastaan testamenttilahjoituksesta veroa. Reumaliitto on myös mukana kotimaassa vuonna 2015 käynnistyneessä Hyvä testamentti -kampanjassa. Syyskuussa järjestettävä kansainvälinen Legacy Day -päivä muistuttaa testamentilla lahjoittamisen mahdollisuuksista.

Lue lisää testamenttilahjoitukset-esitteestä (pdf)

Tilaa testamenttiopas

Lakiasiantuntija vastaa

Tahdotko lisää tietoa hyvän testamentin tekemisestä? Voit lähettää kysymyksesi Hyvä testamentti -kampanjan lakiasiantuntijalle Piia Jeremejeffille osoitteeseen lakimies(at)hyvatestamentti.fi ja saat vastauksen mahdollisimman pian. Yhteydenotto on maksuton ja se käsitellään luottamuksellisena.

Kysy lisätietoja

Toimitusjohtaja Maria Ekroth, 040 707 9114, maria.ekroth(at)reumaliitto.fi