Yhteistyöverkosto

Reumaliitto tekee yhteistyötä jäsenyhdistystensä, sidosryhmiensä ja yritysten kanssa. Verkostoyhteistyö on liiton keskeinen toimintatapa, jota toteutetaan kampanjoin ja hankkein.

Reumaliitto tekee eri tahojen kanssa yhteistyötä, joka tukee tuki- ja liikuntaelinterveyttä ja reuma- ja muiden tuki- ja liikuntaelinsairaiden hyvää elämää. Yhteistyötä säätelevät Reumaliiton strategiassa hyväksytyt toiminnan perusarvot: inhimillisyys, oikeudenmukaisuus, suvaitsevaisuus, tasavertaisuus sekä liiton toiminta-ajatus.

Liiton toiminnan perusta ovat jäsenyhdistykset

Reumaliiton jäsenyhdistykset  - Suomen Reumaliitolla on 157 jäsenyhdistystä.

Kuntoutumiskeskus Apila  - Apila tuottaa laadukkaita kuntoutus- ja työhyvinvointipalveluja sekä tarjoaa paikan virkistymiselle, kokouksille sekä erilaisille tilaisuuksille.

Tahot, joissa Reumaliitto on jäsenenä

Aikakauslehtien Liitto

Aikakausmedia (Aikakauslehtien Liiton markkinointinimi) on aikakauslehtijulkaisijoiden yhteistyöfoorumi, jonka jäseninä ovat kaikki merkittävät aikakauslehtikustantajat Suomessa. Reuma-lehti kuuluu Aikakausmedian ammatti- ja järjestölehtiryhmään.

Opintokeskus Sivis

on valtakunnallinen aikuisoppilaitos, joka toteuttaa, tutkii, kehittää, ohjaa ja tukee järjestöllistä koulutusta. Sivis järjestää vuosittain jäsenyhteisöjensä kanssa opintojaksoja noin 85 000 tuntia. Vertaisopintoryhmissä opiskellaan 46 000 tuntia ja ammatillisessa lisäkoulutuksessa 30 000 tuntia. Osallistujia on yhteensä noin 148 000.

Pieni ele

Peni ele -keräys on tunnettu nimellä vaalikeräys. Se toteutettiin ensimmäisen kerran vuonna 1907. Kerääjät ovat vapaaehtoisia ja tuotto jaetaan mukana olevan 17 kotimaan vammais- ja terveysjärjestön kesken.

Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus - STEA

Raha-automaattiyhdistyksen avustustoiminta siirtyi vuoden 2017 alusta sosiaali- ja terveysministeriön yhteyteen perustettuun Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskukseen (STEA).

Soveltava Liikunta ry - SoveLi

SoveLi:n tarjoamat soveltavan liikunnan palvelut, mm. koulutukset, tarjoavat opastusta yhdistysten liikuntatoimintaan järjestämiseen. SoveLi on Valtakunnallisen liikunta- ja urheiluorganisaatio Valo ry:n jäsen.

Suomen Design for All -verkosto (DfA)

Suomen DfA-verkoston tavoitteena on levittää DfA-tietoa sekä yrityksille että julkiselle sektorille saavutettavien tuotteiden, palveluiden ja ympäristöjen kehittämiseksi.

Suomen sosiaali- ja terveys ry - SOSTE

on valtakunnallinen kattojärjestö, joka kokoaa yhteen yli 180 sosiaali- ja terveysalan järjestöä sekä useita kymmeniä muita yhteistyöjäsentahoja. SOSTE on yhdessä jäsenjärjestöjensä kanssa rohkea vaikuttaja ja asiantuntija, jonka tavoitteena on sosiaalisesti eheä, terve ja aidosti osallistuva yhteiskunta.

Terveysliikunnan ja ravinnon tutkimussäätiö

on Kuopion liikuntalääketieteen tutkimuslaitoksen taustaorganisaatio, jonka jäseniä ovat Kuopion kaupunki, Kuopion yliopisto, Kuopion Sydänyhdistys, Pohjois-Savon Sairaanhoitopiirin kuntayhtymä, Puijon Diabetesyhdistys, Suomen Reumaliitto ja Suomen Sydänliitto. Kuopion liikuntalääketieteen tutkimuslaitos perustettiin vuonna 1976 tukemaan tutkimustyötä yksilön, perheen, työyhteisön ja väestön liikuntatottumusten edistämiseksi, fyysisen kunnon ja toimintakyvyn parantamiseksi, tapaturmien syntymekanismien selvittämiseksi ja ehkäisemiseksi sekä ravintotottumusten korjaamiseksi päämääränä kansanterveyden edistäminen.

Vastuullinen Lahjoittaminen VaLa

on varainhankintaa harjoittavien yleishyödyllisten yhteisöjen yhteistyöverkosto. VaLan missiona on määritellä ja edistää hyvän hallinnon ja hyvän varainhankinnan periaatteita suomalaisessa yhteiskunnassa sekä auttaa jäsenjärjestöjään oppimaan yhdessä osana kansainvälistä verkostoa.

Kansainvälinen järjestö- ja verkostotoiminta

Yhteistyötahoja