Medialle

pia.laine@reumaliitto.fi

Viestinnän asiantuntija Milla-Maria Hyyrynen
milla-maria.hyyrynen@reumaliitto.fi

Reumaliiton viestintä palvelee toimittajia mm. haastateltavien ja lähdetietojen hankinnassa.

Tietoa reumasairauksista

Reumaliiton julkaisema Reuma-aapinen antaa yksityiskohtaista, ajan tasalla olevaa tietoa reumasairauksista, -lääkkeistä ja reuman kanssa elämisestä. Sen kirjoittajat ovat reumaan erikoistuneita lääkäreitä.

Suoraan eri reumasairauksista kertovalle sivulle pääset tästä.

Reuma-aapisen ja muiden Reumaliiton oppaiden tietoja saa lainata lähde mainiten.

Tietoa Reumaliitosta

Reumaliitto on perustettu vuonna 1947. Siihen kuuluu 145 jäsenyhdistystä eri puolilla Suomea. Jäseniä Reumaliitossa on noin 35 000. Liitto tarjoaa tukea ja tietoa reumasairauksien ja erilaisten tuki- ja liikuntaelinsairauksien kanssa eläville ihmisille. Reumaliitto toimii kansanterveys-, potilas-, vammais- ja liikuntajärjestönä.

Reumaliiton vaikuttamistoimintaan voit tutustua täällä.

Logot

Reumaliiton logo koostuu liikemerkistä ja tekstiosasta. Pääsääntöisesti liikemerkkiä käytetään nimen kanssa.

Reumaliiton merkkiä saavat käyttää Reumaliiton jäsenjärjestöt. Muuhun merkin käyttöön on pyydettävä lupa. Merkkiä voidaan käyttää esimerkiksi mediassa tai oppikirjoissa, joissa kerrotaan Reumaliitosta.

Reumaliiton viestintä ohjaa merkin käyttöä. Jos tarvitset neuvoja merkin käyttöön tai jonkin toisen version logosta, ota yhteys viestintään info(at)reumaliitto.fi.

Logot median käyttöön löydät täältä.

30.9.2019
Pienet arkiset teot auttavat pitämään mielen hyvinvointia yllä.
17.6.2019
Hoitopolku kertoo, miten reitti lastenreuman epäilystä etenee diag