Yhdistyskehittäjä -verkkokoulutus

4.3.2022
Verkkotapahtuma

Oletko mukana yhdistystoiminnassa? Haluaisitko vahvistaa osaamistasi yhdistystoiminnan toteuttajana ja kehittäjänä? Tule mukaan uudenlaiseen verkkokoulutukseen oppimaan uutta ja kehittämään osaamistasi!

Yhdistyskehittäjä -verkkokoulutus alkaa elokuussa viikolla 34 ja kestää viikolle 41. Koulutukseen kuuluu lisäksi aloitus-, väli- ja päätöstapaamiset Teamsissa. Koulutus sisältää viisi eri teemaan liittyvää osiota. Kutakin osiota opiskellaan viikko itsenäisesti, mutta samaan tahtiin ryhmän kanssa edeten. Opiskelu on pääsääntöisesti itseopiskelua.

Koulutus sisältää:

• aloitus-, väli- ja päätöstapaamisen verkossa Teamsin välityksellä
  • kevyitä lukumateriaaleja, joihin perehdyt itsenäisesti
  • järjestöesimerkkejä ja tietoiskuja videotallenteina
  • työkaluja ja menetelmiä, joiden käyttöä voit harjoitella
  • pieniä oppimistehtäviä ja vertaissparrausta
  • keskusteluja muiden osallistujien kanssa

Opiskelu tapahtuu Itslearning-oppimisalustalla. Sen käyttö on helppoa ja saat siihen opastuksen koulutuksen aluksi.

Osaamistavoitteet:

• saat valmiudet toimia hyvän hallintotavan mukaisesti
  • saat valmiudet kehittää yhdistyksen toimintaa
  • osaat soveltaa erilaisia menetelmiä ja työkaluja
  • osaat edistää motivoivaa hallitustyöskentelyä
  • osaat suunnitella ja arvioida yhdistyksen toimintaa

Koulutuksen jaksot:

• Ennakkotehtävä ja aloitustapaaminen:
    Tutustuminen, ohjeet ja aikataulu. Järjestöjen organisaatiorakenteet.
  • Toimiva yhdistyshallinto:
    Mitä yhdistystoiminta on? Oman yhdistyksen säännöt ja yhdistyslaki. Mikä on yhdistyksen tarkoitus, miksi ollaan olemassa?
  • Motivoiva hallitustyöskentely:
    Keitä ovat luottamushenkilöt ja mitä he tekevät? Hallituksen työnjako: delegointi ja vastuiden jakaminen. Ryhmäyttäminen ja vuorovaikutus. Jaksaminen ja sitoutuminen.
  • Yhdistyksen vuosi:
    Mitä asioita kuuluu yhdistyksen vuoteen? Toiminnan suunnittelu ja kehittäminen. Viestintä osana kaikkea toimintaa.
  • Sujuva jäsentoiminta:
    Miten jäsenistä huolehditaan? Jäsenhuolto ja -hankinta. Jäsenviestintä.
  • Vaikuttavuus ja arviointi yhdistyksessä:
    Miksi mitata vaikuttavuutta? Hyvät tavoitteet ja mittarit.
  • Lopputehtävä ja päätöstapaaminen

Koulutus toteutetaan yhteistyössä Psoriasisliiton ja Opintokeskus Siviksen kanssa, ja mukana on myös psoriasisyhdistysten toimijoita. Mukana on koulutuksen ohjaaja Reumaliitosta ja Psoriasisliitosta. Koulutuksen laajuus on 2 opintopistettä.

Koulutus soveltuu kaikille, jotka haluavat kehittää ja ryhdistää oman yhdistyksen toimintaa. Koulutuksessa pääset myös verkostoitumaan muiden yhdistyskehittäjien kanssa!

Ilmoittautuminen:

Ilmoittaudu mukaan koulutukseen täällä viimeistään 14.8.2022.

Ilmoittautuminen päättyy 14.8., ja viikon 34 alussa lähetämme osallistujille Itslearning -tunnukset. Viikolla 34 koulutus alkaa kirjautumisella Itslearning -koulutusalustalle sekä tekemällä pieni etukäteistehtävä ja esittäytyminen. Aloitustapaaminen Teamsin välityksellä pidetään maanantaina 29.8. klo 17-19, jonka jälkeen varsinainen koulutus alkaa. Välitapaaminen Teamsin välityksellä pidetään keskiviikkona 14.9. klo 17-18.30. Koulutus jatkuu viikolle 41, jolloin pidetään päätöstapaaminen Teamsin välityksellä keskiviikkona 12.10. klo 17-19.

Koulutus toteutuu, mikäli osallistujia on yhteensä vähintään 12.

Lisätietoja koulutuksesta antaa: Jaana Sinervuo-Tarula, jaana.sinervuo-tarula@reumaliitto.fi, p. 044-5490 344.

Tervetuloa mukaan koulutukseen!

Rovaniemi
Jokainen jäsenyhdistys on tervetullut virkistäytymään ja suunnittelemaan yhteistä toimintaa!
Reumaliitto kutsuu koulutetut vertaistukijat vertaistukijapäiville!
Verkkotapahtuma
Reumaliitto järjestää tehtäväkohtaisia tapaamisia halli
Valtakunnallinen
Kiinnostaako sinua ihmisten hyvinvointi?