Virtuaalinen metsäkävely

29.6.2020
Verkkotapahtuma

Tervetuloa kokeilemaan virtuaalista metsäkävelyä! Erityisesti näinä aikoina on tärkeää pitää huolta yhteydestä luontoon, itseemme ja toisiin ihmisiin. Voimme hidastaa ja ravita itseämme luonnollisilla läsnäolon hetkillä. Metsäkävelyn kouluttaja Sanna johdattaa sinut luontoympäristöön metsäkävelylle, jonka aikana voit alentaa stressitasoja sekä antaa itsellesi mahdollisuuden parantaa kokonaisvaltaista hyvinvointiasi.

Aika: Ke 30.9.2020 klo 10-11.30

Paikka: Lähiympäristösi, Teams-yhteys

Kouluttaja: Luonto- ja hyvinvointiohjaaja, TaM Sanna Siikala

Järjestäjä: Reumatroppi- hanke, Reumaliitto

Kenelle: Reumaliiton jäsenille, jotka ovat kiinnostuneita edistämään omaa hyvinvointiaan ja terveyttään metsäkävelyn avulla. Koulutus järjestetään Veikkauksen tuella ja on osallistujille maksuton.

Ilmoittautuminen 28.9. mennessä: webropolin kautta tästä linkistä tai hankkeen työntekijöille satu.marjakangas@reumaliitto.fi. Lähetämme sinulle muutamaa päivää ennen linkin sähköpostiisi, josta pääset osallistumaan koulutukseen.

Miten kävely toimii?

• Kouluttaja on luonnossa ja ohjaa kävelyn puhelimensa kautta
  • Sinä voit olla valitsemassasi luontoympäristössä. Lähde lähiluontoosi tai sinulle mieluisalle reitille, jossa voit viettää aikaa 1,5 tuntia.
  • Laita toinen kuuloke korvalle ja anna toisen korvan olla vapaana kuuntelemaan luonnon äänimaisemaa.
  • Ennen kävelyn alkamista avaa puhelimellasi saamasi linkki Teams-tapaamiseen.

Mitä huomoida puhelimen suhteen?

• Lataa puhelin ennen kävelyä
  • Ota mukaan kuulokkeet, jotka pysyvät hyvin paikallaan
  • Vähennä puhelimen kirkkautta.
  • Sulje sovellukset.
  • Laita ilmoitukset ja paikannnus pois päältä.

Mitä tarvitset mukaan?

• Säänmukaiset ja mukavat jalkineet
  • Säänmukaiset vaatteet: sääolosuhteet voivat muuttua kävelyn aikana, joten suosittelen kerrospukeutumista sekä paikallisen säätiedotuksen tarkistamista ennen retkeä.
  • Vesipullo: on tärkeää pitää huolta nestetasapainosta kävelyn aikana.

Mitä on tietoinen metsäkävely?

Mielimaiseman metsäkävelyissä yhdistyy elementtejä luontoyhteysharjoituksista, puuhengityksestä, metsämeditaatiosta, taidetyöskentelystä, perinnetiedosta sekä metsäkylvyistä ja meditaatiosta. Tietoisten metsäkävelyjen on todistetusti näytetty parantavan terveyttä, hyvinvointia ja onnellisuutta.

Metsäkävelykoulutusmainos

Verkkotapahtuma
Kiinnostaako sinua ihmisten hyvinvointi?
Oletko mukana yhdistystoiminnassa?
Lappajärvi
Reumaliitto järjestää kursseja erilaisissa elämäntilanteissa oleville reuma- ja muit
Verkkotapahtuma