Vie vanhus ulos 5.9-5.10.

9.12.2016
Valtakunnallinen

Syyskuussa kampanjoidaan jälleen tukea tarvitsevien iäkkäiden ulkoilun puolesta. Vie vanhus ulos -kampanja starttaa 5. syyskuuta ja huipentuu valtakunnalliseen iäkkäiden ulkoilupäivään torstaina 5.10.

Ulkoilu on mahtava hyvinvoinnin edistäjä. Se virkistää ja rauhoittaa mieltä, kehittää tasapainoa ja lihasvoimaa, terästää muistia ja tarjoaa aistielämyksiä. Ulkoilun iloa tulisi kuulua jokaisen arkeen!

Miten osallistua kampanjaan?

Sopikaa yhteinen ulkoilu läheisen kanssa tai tarjoutukaa kävelykaveriksi palvelukodin asukkaalle. Kirjatkaa ulkoilukerrat vievanhusulos.fi -verkkosivuille, niin olette mukana kampanjan loppuarvonnoissa. Voitte jakaa myös ulkoilutarinat sosiaalisessa mediassa #vievanhusulos.

Järjestäkää yhteinen ulkoilutapahtuma 5.10.

Haastamme myös järjestämään samalla asuinalueella toimivan päiväkodin, koulun, palvelutalon tai toisen järjestön kanssa yhteisen ulkoilutapahtuman valtakunnallisena iäkkäiden ulkoilupäivänä 5.10. Hakekaa ideoita ylisukupolviseen yhdessä tekemiseen ilmanikärajaa.fi -verkkosivulta. Yhdessä #ilmanikärajaa -toimintamalli on kehitetty yhdessä Emma & Elias, Eloisa ikä, Liikkuva koulu ja Voimaa vanhuuteen -ohjelmien kanssa. Tapahtumat ovat osa Suomi 100 -juhlavuoden ohjelmaa. Tavoitteena on lisätä eri-ikäisten yhdessäoloa arjessa.

Ulkoillaan yhdessä.

29.5.2018
Nuorena saatu reumadiagnoosi voi tuntua epäreilulta.
24.5.2018
Asahi on Suomessa kehitetty terveysliikuntamuoto, jossa on mukana itämaisia elementt
15.5.2018
Reumaliitto on julkaissut ensitietoesitteen 13–17 vuotiaille nuorille, jotka ovat ju

Oulu
Tule mukaan Reumaliiton iloiseen lenkkiporukkaan!
Oulu
Koulutus on tarkoitettu yhdistyksissä toimiville koulutetuille vertaistukijoille ja vertaistukiry
Tampere
Geokätköilyn jatkokoulutus, jossa keskitytään erityisesti reissaajien ja mysteerikätköjen maailma
Vaasa - Vasa
Paikallisyhdistysten liikuntavastaaville ja liikuntavertaisohjaajille tarkoitettu koulutuspäivä.