Vie vanhus ulos 5.9-5.10.

9.12.2016
Valtakunnallinen

Syyskuussa kampanjoidaan jälleen tukea tarvitsevien iäkkäiden ulkoilun puolesta. Vie vanhus ulos -kampanja starttaa 5. syyskuuta ja huipentuu valtakunnalliseen iäkkäiden ulkoilupäivään torstaina 5.10.

Ulkoilu on mahtava hyvinvoinnin edistäjä. Se virkistää ja rauhoittaa mieltä, kehittää tasapainoa ja lihasvoimaa, terästää muistia ja tarjoaa aistielämyksiä. Ulkoilun iloa tulisi kuulua jokaisen arkeen!

Miten osallistua kampanjaan?

Sopikaa yhteinen ulkoilu läheisen kanssa tai tarjoutukaa kävelykaveriksi palvelukodin asukkaalle. Kirjatkaa ulkoilukerrat vievanhusulos.fi -verkkosivuille, niin olette mukana kampanjan loppuarvonnoissa. Voitte jakaa myös ulkoilutarinat sosiaalisessa mediassa #vievanhusulos.

Järjestäkää yhteinen ulkoilutapahtuma 5.10.

Haastamme myös järjestämään samalla asuinalueella toimivan päiväkodin, koulun, palvelutalon tai toisen järjestön kanssa yhteisen ulkoilutapahtuman valtakunnallisena iäkkäiden ulkoilupäivänä 5.10. Hakekaa ideoita ylisukupolviseen yhdessä tekemiseen ilmanikärajaa.fi -verkkosivulta. Yhdessä #ilmanikärajaa -toimintamalli on kehitetty yhdessä Emma & Elias, Eloisa ikä, Liikkuva koulu ja Voimaa vanhuuteen -ohjelmien kanssa. Tapahtumat ovat osa Suomi 100 -juhlavuoden ohjelmaa. Tavoitteena on lisätä eri-ikäisten yhdessäoloa arjessa.

Ulkoillaan yhdessä.

28.8.2017
Reumaliiton Mielekästä, liikunnallisesti rikasta, elämää -hankkeen tavoite on lisätä
20.6.2017
Sain tämän vuoden tammikuussa selityksen pitkään jatkuneille säryilleni.
31.5.2017
Miten on mahdollista, että ensimmäisistä opiskeluvuosistani on aikaa jo parikymmentä vuotta

Oulu
Paikallisyhdistysten liikuntavastaaville ja liikuntavertaisohjaajille tarkoitettu koulutuspäivä.
Helsingfors
Önskar ni att det skulle finnas utbildning för föreningens styrelsemedlemmar och andra ansvariga
Tampere
Tampere
Reumaviikkoa edeltävänä lauantaina 7.10.