Vie vanhus ulos 5.9-5.10.

9.12.2016
Valtakunnallinen

Syyskuussa kampanjoidaan jälleen tukea tarvitsevien iäkkäiden ulkoilun puolesta. Vie vanhus ulos -kampanja starttaa 5. syyskuuta ja huipentuu valtakunnalliseen iäkkäiden ulkoilupäivään torstaina 5.10.

Ulkoilu on mahtava hyvinvoinnin edistäjä. Se virkistää ja rauhoittaa mieltä, kehittää tasapainoa ja lihasvoimaa, terästää muistia ja tarjoaa aistielämyksiä. Ulkoilun iloa tulisi kuulua jokaisen arkeen!

Miten osallistua kampanjaan?

Sopikaa yhteinen ulkoilu läheisen kanssa tai tarjoutukaa kävelykaveriksi palvelukodin asukkaalle. Kirjatkaa ulkoilukerrat vievanhusulos.fi -verkkosivuille, niin olette mukana kampanjan loppuarvonnoissa. Voitte jakaa myös ulkoilutarinat sosiaalisessa mediassa #vievanhusulos.

Järjestäkää yhteinen ulkoilutapahtuma 5.10.

Haastamme myös järjestämään samalla asuinalueella toimivan päiväkodin, koulun, palvelutalon tai toisen järjestön kanssa yhteisen ulkoilutapahtuman valtakunnallisena iäkkäiden ulkoilupäivänä 5.10. Hakekaa ideoita ylisukupolviseen yhdessä tekemiseen ilmanikärajaa.fi -verkkosivulta. Yhdessä #ilmanikärajaa -toimintamalli on kehitetty yhdessä Emma & Elias, Eloisa ikä, Liikkuva koulu ja Voimaa vanhuuteen -ohjelmien kanssa. Tapahtumat ovat osa Suomi 100 -juhlavuoden ohjelmaa. Tavoitteena on lisätä eri-ikäisten yhdessäoloa arjessa.

Ulkoillaan yhdessä.

20.2.2018
Hyvä hoito on lopulta kiinni yksinkertaisista asioista.
1.2.2018
Reumaliitto on julkaissut Lastenreuma ja liikunta -oppaan, jonka monet harjoit
16.1.2018
Reumaliitto on julkaissut Fibromyalgia ja liikunta -oppaan, jonka liikkuvuutta ja li
12.12.2017
Vuoden viimeinen Reuma-lehti saapui jäsenille ja tilaajille 7.12.2017.

Helsinki
Koulutus on tarkoitettu yhdistyksissä toimiville koulutetuille vertaistukijoille ja vertaistukiry
Seinäjoki
Koulutus jouduttu peruuttamaan vähäisen osallistujamäärän vuoksi.
Vaasa - Vasa
Tule opiskelemaan kotisivujen tekoa yhdistyksellesi helppokäyttöisen Yhdistysavaimen avulla!
Turku
Koulutuspäivä on suunnattu ensisijaisesti Varsinais-Suomen ja Satakunnan alueen yhdistysten halli