Vertaistukijoiden peruskurssi

18.6.2019
Tampere

Koulutus on tarkoitettu yhdistyksissä toimiville uusille vertaistukijoille ja vertaistukiryhmien vetäjille. Koulutus pidetään Tampereella.

Vertaistukija on itse sairastava, jolla on oma kokemus pitkäaikaisesta reumasairaudesta.

Hän on valtakunnallinen tai paikallinen toimija, joka on koulutettu tehtäväänsä. Kouluttajataho vastaa vertaistukijoiden soveltuvuudesta. Vertaistukija toimii reumasairaiden tukena. Häneen voi ottaa yhteyttä esimerkiksi juuri diagnoosin saaneet tai kun kaipaa muutoin pohdiskelua vertaisen kanssa elämän haastetilanteissa.

Yhdistys valitsee osallistujat, jotka se haluaa lähettää koulutukseen. Reumaliitto kattaa koulutuksesta aiheutuvat kustannukset sisältäen ohjelman ja ruokailut sekä korvaa matkustuskulut 30 euroa ylittävältä osalta halvinta kulkuneuvoa käyttäen. Mikäli kulkeminen edellyttää omaa autoa, korvaus suoritetaan Kelan taksojen mukaan kimppakyytejä suosien ja siitä sovitaan etukäteen.

Majoittuminen

Mahdolliset majoituskulut jokainen yhdistys kustantaa itse. Majoituksen voi varata ilmoittautumisen yhteydessä ja se laskutetaan majoittujilta myöhemmin.

Voit ilmoittautua mukaan tästä linkistä:

20.6.2019
Eurooppalainen potilasakatemia EUPATI välittää tietoa lääketutkimuksesta
17.6.2019
Hoitopolku kertoo, miten reitti lastenreuman epäilystä etenee diag
3.6.2019
Lastenreumatologi Kristiina Aalto kertoo potilailleen, että nivelte
25.4.2019
Reumahoitaja vastaa kysymyksiin chat-palvelussa Reumaliiton verkko