Vertaistukijoiden peruskurssi

18.6.2019
Tampere

Koulutus on tarkoitettu yhdistyksissä toimiville uusille vertaistukijoille ja vertaistukiryhmien vetäjille. Koulutus pidetään Tampereella.

Vertaistukija on itse sairastava, jolla on oma kokemus pitkäaikaisesta reumasairaudesta.

Hän on valtakunnallinen tai paikallinen toimija, joka on koulutettu tehtäväänsä. Kouluttajataho vastaa vertaistukijoiden soveltuvuudesta. Vertaistukija toimii reumasairaiden tukena. Häneen voi ottaa yhteyttä esimerkiksi juuri diagnoosin saaneet tai kun kaipaa muutoin pohdiskelua vertaisen kanssa elämän haastetilanteissa.

Yhdistys valitsee osallistujat, jotka se haluaa lähettää koulutukseen. Reumaliitto kattaa koulutuksesta aiheutuvat kustannukset sisältäen ohjelman ja ruokailut sekä korvaa matkustuskulut 30 euroa ylittävältä osalta halvinta kulkuneuvoa käyttäen. Mikäli kulkeminen edellyttää omaa autoa, korvaus suoritetaan Kelan taksojen mukaan kimppakyytejä suosien ja siitä sovitaan etukäteen.

Majoittuminen

Mahdolliset majoituskulut jokainen yhdistys kustantaa itse. Majoituksen voi varata ilmoittautumisen yhteydessä ja se laskutetaan majoittujilta myöhemmin.

Voit ilmoittautua mukaan tästä linkistä:

7.10.2019
Reumaviikon avajaisia ja 70-vuotiasta Kalajokilaakson
2.10.2019
Liikunta on avainasemassa osteoporoosin ehkäisyssä ja taudin etenemisen hidastamises
30.9.2019
Reumatologi Antti Puolitaipaleen suorat luennot jatkuvat lokakuussa Reumaliiton
30.9.2019
Pienet arkiset teot auttavat pitämään mielen hyvinvointia yllä.