Vertaistukijoiden peruskurssi

12.12.2018
Helsinki

Koulutus on tarkoitettu yhdistyksissä toimiville uusille vertaistukijoille ja vertaistukiryhmien vetäjille. Koulutus pidetään Reumaliiton toimistolla Helsingissä.

Vertaistukija on itse sairastava, jolla on oma kokemus pitkäaikaisesta reumasairaudesta.

Hän on valtakunnallinen tai paikallinen toimija, joka on koulutettu tehtäväänsä. Kouluttajataho vastaa vertaistukijoiden soveltuvuudesta. Vertaistukija toimii reumasairaiden tukena. Häneen voi ottaa yhteyttä esimerkiksi juuri diagnoosin saaneet tai kun kaipaa muutoin pohdiskelua vertaisen kanssa elämän haastetilanteissa.

Yhdistys valitsee osallistujat, jotka se haluaa lähettää koulutukseen. Reumaliitto kattaa koulutuksesta aiheutuvat kustannukset sisältäen ohjelman ja ruokailut sekä korvaa matkustuskulut 30 euroa ylittävältä osalta halvinta kulkuneuvoa käyttäen. Mikäli kulkeminen edellyttää omaa autoa, korvaus suoritetaan Kelan taksojen mukaan kimppakyytejä suosien ja siitä sovitaan etukäteen.

Majoittuminen

Mahdolliset majoituskulut jokainen yhdistys kustantaa itse. Majoituksen voi varata ilmoittautumisen yhteydessä ja se laskutetaan majoittujilta myöhemmin.

Ilmoittautumiset

15.5.2019
Europarlamenttivaalien ennakkoäänestys alkaa tänään keskiviikkona.
26.4.2019
Kaikki eduskuntapuolueet suhtautuivat ennen eduskuntavaaleja
25.4.2019
Reumahoitaja vastaa kysymyksiin chat-palvelussa Reumaliiton verkko
10.4.2019
Reumaliiton tämän vuoden teemana on mielen hyvinv

Mitä yhdistystoiminta on?
Joensuu
Tervetuloa Reumaliiton Itä-Suomen jäsentapaamisee
Hei sinä 24–40 -vuotias, jonka kumppanina on nivelreuma. Elokuussa toteutettava päiv
Turku
Yhdistysten liikuntaa ohjaaville tai ohjaamisesta kiinnostuneille.