Vertaistukijoiden peruskurssi

12.12.2018
Helsinki

Koulutus on tarkoitettu yhdistyksissä toimiville uusille vertaistukijoille ja vertaistukiryhmien vetäjille. Koulutus pidetään Reumaliiton toimistolla Helsingissä.

Vertaistukija on itse sairastava, jolla on oma kokemus pitkäaikaisesta reumasairaudesta.

Hän on valtakunnallinen tai paikallinen toimija, joka on koulutettu tehtäväänsä. Kouluttajataho vastaa vertaistukijoiden soveltuvuudesta. Vertaistukija toimii reumasairaiden tukena. Häneen voi ottaa yhteyttä esimerkiksi juuri diagnoosin saaneet tai kun kaipaa muutoin pohdiskelua vertaisen kanssa elämän haastetilanteissa.

Yhdistys valitsee osallistujat, jotka se haluaa lähettää koulutukseen. Reumaliitto kattaa koulutuksesta aiheutuvat kustannukset sisältäen ohjelman ja ruokailut sekä korvaa matkustuskulut 30 euroa ylittävältä osalta halvinta kulkuneuvoa käyttäen. Mikäli kulkeminen edellyttää omaa autoa, korvaus suoritetaan Kelan taksojen mukaan kimppakyytejä suosien ja siitä sovitaan etukäteen.

Majoittuminen

Mahdolliset majoituskulut jokainen yhdistys kustantaa itse. Majoituksen voi varata ilmoittautumisen yhteydessä ja se laskutetaan majoittujilta myöhemmin.

Ilmoittautumiset

14.12.2018
Elämme mielenkiintoisia vaikuttamisen aikoja.
12.12.2018
Ole mukana auttamassa – ilahduta aineettomalla lahjalla!
30.11.2018
Yleiskuntoutus ei riitä, tarvitaan erityisosaamista

Helsinki
Tammitalkookutsu on toimitettu aluetoimikunnille.
Joensuu
Mielen hyvinvoinnin ohjaajakoulutus Joensuussa.
Yhdistystoiminnan perusteisiin perehdyttävä verkkokoulutus, joka toteutetaan yhteistyössä Opintok
Mäntsälä
Tule rakentamaan yhdistyksellesi kotisivuja!