Vertaistukijakoulutus

21.1.2019
Oulu

Koulutus on tarkoitettu yhdistyksissä toimiville uusille vertaistukijoille ja vertaistukiryhmien vetäjille. Koulutus pidetään Oulun Scandic Cityssä.

Vertaistukija on itse sairastava, jolla on oma kokemus pitkäaikaisesta reumasairaudesta.

Hän on valtakunnallinen tai paikallinen toimija, joka on koulutettu tehtäväänsä. Kouluttajataho vastaa vertaistukijoiden soveltuvuudesta. Vertaistukija toimii reumasairaiden tukena. Häneen voi ottaa yhteyttä esimerkiksi juuri diagnoosin saaneet tai kun kaipaa muutoin pohdiskelua vertaisen kanssa elämän haastetilanteissa.

Yhdistys valitsee osallistujat, jotka se haluaa lähettää koulutukseen. Reumaliitto kattaa koulutuksesta aiheutuvat kustannukset sisältäen ohjelman ja ruokailut sekä korvaa matkustuskulut 30 euroa ylittävältä osalta halvinta kulkuneuvoa käyttäen. Mikäli kulkeminen edellyttää omaa autoa, korvaus suoritetaan Kelan taksojen mukaan kimppakyytejä suosien ja siitä sovitaan etukäteen.

Majoittuminen

Mahdolliset majoituskulut jokainen yhdistys kustantaa itse. Majoituksen voi varata ilmoittautumisen yhteydessä ja se laskutetaan majoittujilta myöhemmin.

Ilmoittautumiset

12.2.2019
Tänä vuonna Reumaliitto keskittyy pohtimaan, miten mielen hyvinvoi
12.12.2018
Ole mukana auttamassa – ilahduta aineettomalla lahjalla!
16.11.2018
Reumaliiton verkkosivujen moniammatillisen tiimin chat palvelee jälleen marras-

Mäntsälä
Tule rakentamaan yhdistyksellesi kotisivuja!
Valtakunnallinen
Reumaliiton jäsenyhdistykset liikuttavat tuhansia suomalaisia viikoittain.
Loimaa
Tule rakentamaan yhdistyksellesi kotisivuja!
Muhos
Koulutuksen tavoitteena on tutustua Yhdistysavaimen kotisivumahdollisuuksiin ja oppia tekemään yh