Vertaistukijakoulutus

21.1.2019
Oulu

Koulutus on tarkoitettu yhdistyksissä toimiville uusille vertaistukijoille ja vertaistukiryhmien vetäjille. Koulutus pidetään Oulun Scandic Cityssä.

Vertaistukija on itse sairastava, jolla on oma kokemus pitkäaikaisesta reumasairaudesta.

Hän on valtakunnallinen tai paikallinen toimija, joka on koulutettu tehtäväänsä. Kouluttajataho vastaa vertaistukijoiden soveltuvuudesta. Vertaistukija toimii reumasairaiden tukena. Häneen voi ottaa yhteyttä esimerkiksi juuri diagnoosin saaneet tai kun kaipaa muutoin pohdiskelua vertaisen kanssa elämän haastetilanteissa.

Yhdistys valitsee osallistujat, jotka se haluaa lähettää koulutukseen. Reumaliitto kattaa koulutuksesta aiheutuvat kustannukset sisältäen ohjelman ja ruokailut sekä korvaa matkustuskulut 30 euroa ylittävältä osalta halvinta kulkuneuvoa käyttäen. Mikäli kulkeminen edellyttää omaa autoa, korvaus suoritetaan Kelan taksojen mukaan kimppakyytejä suosien ja siitä sovitaan etukäteen.

Majoittuminen

Mahdolliset majoituskulut jokainen yhdistys kustantaa itse. Majoituksen voi varata ilmoittautumisen yhteydessä ja se laskutetaan majoittujilta myöhemmin.

Ilmoittautumiset

10.4.2019
Reumaliiton tämän vuoden teemana on mielen hyvinv
27.2.2019
Harvinainen sairaus tai vamma koskettaa yli 300 000 suomalaista ja
12.2.2019
Tänä vuonna Reumaliitto keskittyy pohtimaan, miten mielen hyvinvoi
12.12.2018
Ole mukana auttamassa – ilahduta aineettomalla lahjalla!

Mitä yhdistystoiminta on?
Espoo
Reumaliiton jäsenyhdistysten ja perheiden iloinen liikuntapäivä luonnonhelmassa
Kajaani
Tule rakentamaan yhdistyksellesi kotisivuja!
Kuusamo
Mielen hyvinvoinnin ohjaajakoulutus Kuusamossa.