Vertaistukijakoulutus

23.1.2017
Helsinki

Koulutus on tarkoitettu yhdistyksissä toimiville koulutetuille vertaistukijoille ja vertaistukiryhmien vetäjille. Uusien vertaistukijoiksi aikovien kanssa aloitamme jo perjantaina 2.3., mikäli kiinnostuneita ilmoittautuu riittävästi.

Vertaistukija on itse sairastava, jolla on oma kokemus pitkäaikaisesta reumasairaudesta.

Hän on valtakunnallinen tai paikallinen toimija, joka on koulutettu tehtäväänsä. Kouluttajataho vastaa vertaistukijoiden soveltuvuudesta. Vertaistukija toimii reumasairaiden tukena. Häneen voi ottaa yhteyttä esimerkiksi juuri diagnoosin saaneet tai kun kaipaa muutoin pohdiskelua vertaisen kanssa elämän haastetilanteissa.

Yhdistys valitsee osallistujat, jotka se haluaa lähettää koulutukseen. Reumaliitto kattaa koulutuksesta aiheutuvat kustannukset sisältäen ohjelman ja ruokailut sekä korvaa matkustuskulut 25 euroa ylittävältä osalta halvinta kulkuneuvoa käyttäen. Mikäli kulkeminen edellyttää omaa autoa, korvaus suoritetaan Kelan taksojen mukaan kimppakyytejä suosien ja siitä sovitaan etukäteen.

Majoittuminen

Mahdolliset majoituskulut jokainen yhdistys tai osallistuja huolehtii itse. Majoituksen voi varata ilmoittautumisen yhteydessä ja se laskutetaan majoittujilta myöhemmin.

Ohjeelliset majoitushinnat:

pe-la 50 euroa/ hlö kahden hengen huoneessa (2hh yhteensä siis 100 euroa), 86 euroa/ hlö yhden hengen huoneessa

la-su 60 euroa/ hlö kahden hengen huoneessa (2hh yhteensä siis 120 euroa), 111 euroa/ hlö yhden hengen huoneessa

ILMOITTAUTUMISLINKKI

12.12.2018
Ole mukana auttamassa – ilahduta aineettomalla lahjalla!
16.11.2018
Reumaliiton verkkosivujen moniammatillisen tiimin chat palvelee jälleen marras-
23.8.2018
Sairastatko fibromyalgiaa ja olet mukana työelämässä?

Helsinki
Tammitalkookutsu on toimitettu aluetoimikunnille.
Joensuu
Mielen hyvinvoinnin ohjaajakoulutus Joensuussa.
Helsinki
Koulutus on tarkoitettu yhdistyksissä toimiville uusille vertaistukijoille ja vertaistukiryhmien
Yhdistystoiminnan perusteisiin perehdyttävä verkkokoulutus, joka toteutetaan yhteistyössä Opintok