Vertaistukijakoulutus

23.1.2017
Helsinki

Koulutus on tarkoitettu yhdistyksissä toimiville koulutetuille vertaistukijoille ja vertaistukiryhmien vetäjille. Uusien vertaistukijoiksi aikovien kanssa aloitamme jo perjantaina 2.3., mikäli kiinnostuneita ilmoittautuu riittävästi.

Vertaistukija on itse sairastava, jolla on oma kokemus pitkäaikaisesta reumasairaudesta.

Hän on valtakunnallinen tai paikallinen toimija, joka on koulutettu tehtäväänsä. Kouluttajataho vastaa vertaistukijoiden soveltuvuudesta. Vertaistukija toimii reumasairaiden tukena. Häneen voi ottaa yhteyttä esimerkiksi juuri diagnoosin saaneet tai kun kaipaa muutoin pohdiskelua vertaisen kanssa elämän haastetilanteissa.

Yhdistys valitsee osallistujat, jotka se haluaa lähettää koulutukseen. Reumaliitto kattaa koulutuksesta aiheutuvat kustannukset sisältäen ohjelman ja ruokailut sekä korvaa matkustuskulut 25 euroa ylittävältä osalta halvinta kulkuneuvoa käyttäen. Mikäli kulkeminen edellyttää omaa autoa, korvaus suoritetaan Kelan taksojen mukaan kimppakyytejä suosien ja siitä sovitaan etukäteen.

Majoittuminen

Mahdolliset majoituskulut jokainen yhdistys tai osallistuja huolehtii itse. Majoituksen voi varata ilmoittautumisen yhteydessä ja se laskutetaan majoittujilta myöhemmin.

Ohjeelliset majoitushinnat:

pe-la 50 euroa/ hlö kahden hengen huoneessa (2hh yhteensä siis 100 euroa), 86 euroa/ hlö yhden hengen huoneessa

la-su 60 euroa/ hlö kahden hengen huoneessa (2hh yhteensä siis 120 euroa), 111 euroa/ hlö yhden hengen huoneessa

ILMOITTAUTUMISLINKKI

20.6.2019
Eurooppalainen potilasakatemia EUPATI välittää tietoa lääketutkimuksesta
25.4.2019
Reumahoitaja vastaa kysymyksiin chat-palvelussa Reumaliiton verkko
10.4.2019
Reumaliiton tämän vuoden teemana on mielen hyvinv
27.2.2019
Harvinainen sairaus tai vamma koskettaa yli 300 000 suomalaista ja

Turku
Yhdistysten liikuntaa ohjaaville tai ohjaamisesta kiinnostuneille.
Kuusamo
Mielen hyvinvoinnin ohjaajakoulutus Kuusamossa.
Valtakunnallinen
Vie vanhus ulos -kampanja – Elämyksiä luonnosta