Vertaistukija -koulutus

23.1.2017
Seinäjoki

Koulutus järjestetään Seinäjoen järjestötalossa viikonloppuna 27.-29.10.2017. Se on tarkoitettu yhdistyksissä toimiville koulutetuille vertaistukijoille ja vertaistukiryhmien vetäjille. Uusien vertaistukijoiksi aikovien kanssa aloitamme jo perjantaina 27.10.2017, mikäli kiinnostuneita ilmoittautuu riittävästi.

Vertaistukija on itse sairastava, jolla on oma kokemus pitkäaikaisesta reumasairaudesta.

Hän on valtakunnallinen tai paikallinen toimija, joka on koulutettu tehtäväänsä. Kouluttajataho vastaa vertaistukijoiden soveltuvuudesta. Vertaistukija toimii reumasairaiden tukena. Häneen voi ottaa yhteyttä esimerkiksi juuri diagnoosin saaneet tai kun kaipaa muutoin pohdiskelua vertaisen kanssa elämän haastetilanteissa.

Yhdistys valitsee osallistujat, jotka se haluaa lähettää koulutukseen. Reumaliitto kattaa koulutuksesta aiheutuvat kustannukset sisältäen ohjelman ja ruokailut sekä korvaa matkustuskulut 25 euroa ylittävältä osalta halvinta kulkuneuvoa käyttäen. Mikäli kulkeminen edellyttää omaa autoa, korvaus suoritetaan Kelan taksojen mukaan kimppakyytejä suosien ja siitä sovitaan etukäteen.

Majoittuminen

Mahdolliset majoituskulut jokainen yhdistys tai osallistuja huolehtii itse. Majoituksen voi varata ilmoittautumisen yhteydessä hotelli Cumulus City Seinäjoesta ilmoittautumisen yhteydessä ja se laskutetaan majoittujilta myöhemmin.

Ohjeelliset majoitushinnat:

pe-la 49 euroa/ hlö kahden hengen huoneessa (2hh yhteensä siis 98 euroa), 86 euroa/ hlö yhden hengen huoneessa

la-su 61,60 euroa/ hlö kahden hengen huoneessa (2hh yhteensä siis 123,20 euroa), 111 euroa/ hlö yhden hengen huoneessa

ILMOITTAUTUMISLINKKI

31.5.2017
Miten on mahdollista, että ensimmäisistä opiskeluvuosistani on aikaa jo parikymmentä vuotta
2.5.2017
Digitaalisten palveluiden yleistyessä tarve tavata ihmisiä kasvokkain ei ole kadonnut mihinkään.
12.4.2017
Reumaliitto kiittää kaikkia Pieni ele -keräykseen osallistuneita yhdistyksiään, niiden vapaaehtoi
30.3.2017
Jokainen on oman elimistönsä paras asiantuntija, olen kuullut sanottavan.

Sinustako nettiopastaja?
Helsinki
Reumaliiton aluetoimikuntien vastuuhenkilöille suunnatut tammitalkoot järjestetään tammikuun lopu
Reumaliiton järjestöpäivät järjestetään jälleen helmikuussa 2018.
Teemapäivä järjestetään