Vertaisnurkka: Sopeutuminen fibromyalgia-diagnoosiin

2.2.2022
Verkkotapahtuma

Tervetuloa vertaisnurkkaan juttelemaan samassa tilanteessa olevien kanssa!

Haluaisitko kohdata muita, jotka ovat kanssasi samassa elämäntilanteessa tai kokeneet samoja asioita, joita käyt läpi parhaillaan? Reumaklubilla järjestetään arki-iltaisin teematuokioita, joihin voit tulla juttelemaan matalalla kynnyksellä ilman ennakkoilmoittautumista ja viipyä haluamasi ajan. Paikalla on koulutettu vertaistukija, jolla on sama kokemus kuin osallistujilla.

Vertaisnurkka 2.5. klo 18-19

Sopeutuminen fibromyalgia-diagnoosiin

Saitko hiljattain fibromyalgia-diagnoosin? Fibromyalgia ei näy laboratoriotutkimuksissa ja sen toteaminen perustuu potilaan kokemiin oireisiin, jotka voivat olla hyvin monenlaisia kivusta ja uupumuksesta erilaisiin psyykkisen ja neurologisen tyyppisiin oireisiin. Tautia selvitettäessä on lisäksi otettava huomioon suuri joukko muita sairauksia, jotka aiheuttavat kipuoireita. Millainen on ollut sinun matkasi tähän hetkeen ja miltä tuntui, kun oireiden syy selvisi? Tervetuloa kohtalotovereiden seuraan! Mukana on Reumaliiton vertaistukija Elina Lempäälän-Vesilahden Reumayhdistyksestä.

Pääset liittymään saapumalla Reumaklubillle nettiosoitteeseen reumaklubi.reumaliitto.fi ja klikkaamalla haluamasi huoneen nimeä. Mitään tunnuksia, salasanoja tai erillisiä ohjelmia ei tarvita. Huoneeseen mahtuu kerralla rajallinen määrä osallistujia.

Tulevat vertaisnurkat

Vertaisnurkat jatkuvat toukokuussa 2022. Kevään ja kesän otsikot julkaistaan myöhemmin.

Vertaisnurkka 2.5. klo 18-19  Sopeutuminen fibromyalgia-diagnoosiin

26.9.2022
Pitkäaikaissairauden oireet, kuten väsymys ja kivut, eivät välttämättä näy ulospäin,
3.5.2022
Mitenkäs jäykkä koppura minä jo olen, ihmettelin itsekseni aina ratsastustunnin päät
12.2.2022
Teini-iässä elämääni tuli mukaan jotain, mitä en osannut odottaa, sairaus nimeltä sy
3.2.2022
Haluaisitko jakaa kokemuksiasi arjesta sairauden kanssa?

Verkkotapahtuma
Tervetuloa vertaisnurkkaan juttelemaan samassa tilanteessa olevien kanssa!