Unelmien liikuntapäivä

19.6.2019
Valtakunnallinen

Unelmien liikuntapäivä toteutuu tänä vuonna kodeissa ja somessa.

Koronatilanne vaikuttaa perinteiseen Unelmien liikuntapäivään. Ihmiset eivät voi kokoontua liikkumaan yhdessä eivätkä järjestää tapahtumia aiempien vuosien tapaan. Voimme silti liikkua monilla eri tavoilla ja jakaa sen somessa muiden kanssa!

Epävarmuus ja muutokset haastavat meidät erityisellä, uudenlaisella tavalla. Vaikeina aikoina liikkuminen ja ulkoilu voivat olla tärkeä voimavara keholle ja mielelle myös kotioloissa. Unelmien liikuntapäivä saa tänä vuonna uuden muodon. Se toteutetaan sosiaalisen median kampanjana siten, että ihmisiä innostetaan jakamaan somessa se, miten liikkuvat erilaisissa olosuhteissa, esim. kotioloissa tai ulkoillen (mikäli tilanne sen sallii).

Vuoden teema ”kaveri mukaan” toteutuu tänä vuonna siten, että ihmiset voivat kannustaa kavereitaan liikkumaan samaan aikaan ja myös samassa kotitaloudessa asuvat voivat liikkua yhdessä. Vaikka fyysinen yhdessäolo ei ole mahdollista, yhteisöllisyyden tunne on. Sen merkitys on nyt suurempi kuin koskaan. Jaetaan liikuntahetkemme muille, jotta jokainen voi tuntea kuuluvansa joukkoon, innostua muiden esimerkeistä ja kokeilla uusia liikkumisen muotoja virtuaalisesti. Kaikki tavat liikkua ovat hyviä, kunhan liikkuminen tapahtuu vastuullisesti viranomaisten asettamien linjausten mukaisesti.

Laitetaan yhdessä koko Suomi liikkumaan 10.5. vastuullisesti

Jaa liikuntavinkkejä, kuvia, kotivideoita ja muita liikkumaan kannustavia sisältöjä tunnisteella #unelmienliikuntapäivä

Toukokuun 10. päivä on myös äitienpäivä – hieno mahdollisuus kannustaa äitikin liikkumaan! Jos sunnuntai 10.5. ei tunnu sopivalta päivältä, niin etkot voi pitää jo loppuviikosta tai jatkot maanantaina.

Unelmien liikuntapäivän kotisivuilla oleva karttapalvelu on suljettu ja sivusto on päivitetty uusien ohjeiden mukaiseksi. Somekanavien lisäksi Unelmienliikuntapaiva.fi -sivusto toimii alustana liikuntavinkeille, treenivideoille ja -alustoille. Näitä toimijat voivat lähettää nettilinkkeinä ulp@olympiakomitea.fi sähköpostiin. Näin voimme tarjota kotipesän sisällöille ja mahdollistaa osallistumisen myös niille, joita somekanavat eivät tavoita.

Lisätietoa löydät unelmienliikuntapaiva.fi.

#unelmienliikuntapäivä

26.5.2020
Liikunta on tärkeää kipupotilaalle. Se saattaa vähentää kipujakin.
10.3.2020
Joka kymmenennellä suomalaisella on yliliikkuvat nivelet.
12.12.2019
Niskakipu on yleinen ja helposti toistuva vaiva, mutta siinä on harvoin kyse mistään
5.12.2019
Vaihdevuodet voivat olla viheliäiset tai vaivattomat.

Helsinki
Lähde yhdessä yhdistyksen käsityö- ja askarteluryhmän kanssa Kässäfestareille Helsingin Kattilaha
Tampere
Digitaitojen vertaisohjaajakoulutuksessa opit yhdistyksen hallitustyöskentelyssä tarpeellisia dig
Tampere
Tule mukaan Reumaliiton iloiseen lenkkiporukkaan! Erikoishinta ilmoittautuessa voimassa 16.8.
Verkkotapahtuma
Koulutuksessa opettelemme Asahi I ja Asahi