Unelmien liikuntapäivä

19.6.2019
Valtakunnallinen

Unelmien liikuntapäivä on kaikenlaisen liikkumisen pop up -päivä, johon kuka tahansa voi osallistua ja järjestää tapahtumia. Olettehan tekin mukana koko Suomen yhteisessä liikkumisen juhlapäivässä?

Unelmien liikuntapäivä rakentuu ihmisten omille ideoille, kokeiluille ja yhdessä tekemiselle yli raja-aitojen. Liikkumisen pop up -päivänä voi revitellä ja toteuttaa hauskoja liikkumistempauksia niin perhepiirissä, harrasteporukoissa, urheiluseuroissa kuin kouluissa ja työpaikoilla.

Vuoden 2020 teema on “pyydä kaveri mukaan”.  Tiedämme, että moni liikkuisi, jos vain joku pyytäisi mukaan. Muiden pyytäminen mukaan tarjoaa uudenlaisia mahdollisuuksia tutustuttaa esimerkiksi ystäviä, työkavereita, naapureita ja perheenjäseniä omiin harrastuksiin, innostaa heitä uusien liikuntamuotojen pariin ja löytää liikkumisen ilo yhdessä toisten kanssa. Päivä tarjoaa paljon avoimia treenejä ja tutustumisia liikuntapaikkoihin. Menemällä mukaan voi löytää itselleen myös uusia liikuntakavereita.

Toukokuun 10. päivä on myös äitienpäivä. Se tarjoaa kaikille äideille ja äitien kavereille mahdollisuuden unohtumattomaan liikunnalliseen juhlapäivään.  Jos sunnuntai ei tunnu sopivalta päivältä, niin etkot voi järjestää jo perjantaina tai lauantaina tai jatkot maanantaina.

Miten te olette mukana?

Tulkaa mukaan rakentamaan Suomen suurinta liikkumisen tapahtumaa seuran, yhdistyksen, työpaikan tai kaveriporukan kanssa! Järjestäkää avoimia ovia ja kaikille avoimia harjoituksia tai lajitutustumisia. Vuoden teeman mukaisesti innostakaa ottamaan kavereita mukaan joko maksuttomiin tai “maksa mitä haluat” periaatteella toteutettaviin tapahtumiin.  Tämän teeman myötä valtion liikuntahallinto haastaa kunnat ja muut toimijat mukaan liikuntahallinnon 100-vuotisjuhlaan.

Näin helppoa on osallistua:

1: Ideoikaa tapahtuma yhdessä. Sen ei tarvitse olla suuri, tärkeintä on yhdessäolo ja liikkumisen riemu. Ideoita tapahtumiin löydätte täältä

2: Ilmoittakaa tapahtumanne mukaan Unelmien liikuntapäivän karttapalveluun. Näin kaikki voivat löytää tapahtuman.

3: Kertokaa tapahtumastanne esimerkiksi sosiaalisessa mediassa sekä kannustakaa kaikki mukaan. Tunnukset ja bannerit voit ladata täältä.  Tapahtuman virallinen hashtag on #unelmienliikuntapäivä.

Olympiakomitea tukee koko kansan liikkumista. Innostamme eri-ikäisiä liikkumaan ja löytämään itselle sopivat tavat liikkua rohkaisemalla kokeiluihin ja yhdessä tekemiseen ja haastamme kaikki iloisesti liikkumaan Unelmien liikuntapäivänä! Unelmien liikuntapäivä on osa YK:n terveysjärjestö WHO:n Move for Health päivää. Unelmien liikuntapäivää ovat edistämässä muun muassa liikunta-, urheilu- ja terveysorganisaatioiden verkostot.

Unelmien liikuntapäivästä lisää täältä: https://www.olympiakomitea.fi/aktiivinen-arki/kampanjat/unelmien-liikun…

12.12.2019
Niskakipu on yleinen ja helposti toistuva vaiva, mutta siinä on harvoin kyse mistä
5.12.2019
Vaihdevuodet voivat olla viheliäiset tai vaivattomat.
30.9.2019
Pienet arkiset teot auttavat pitämään mielen hyvinvointia yllä.

Koulutukset jäsenasioiden /- reksiterin hoitajille järjestetään seuraavasti vuonna 2020:
Iisalmi
Tule mukaan pelaamaan tuttuja lautapelejä liikunnallisina versioina.
Turku
Reumaliiton jäsenyhdistysten ja perheiden vesiliikuntapäivä. Tule yksin, ystävän, koko perheen ja
Seinäjoki
Vertaistukijoilla on omakohtaista kokemusta reumasairaudesta tai muusta t