Syksy käynnistyy kotiseutukävelyillä – info lähiympäristöstä kiinnostuneille

16.4.2021
Verkkotapahtuma

Reumaliitto kannustaa koko reumayhteisön käynnistämään syksyn toimintakauden kävelyretkillä! Ympäröivä luonto ja kotikulmien kulttuurihistoria saavat sekä kehon että mielen virkeäksi. Katselemalla lähiympäristöä uusin silmin jokainen saa myös lisää intoa omatoimiseen liikkumiseen.

Reumayhteisö retkeilee 6.-12.9.

Syyskuun toisella viikolla toimi (esimerkiksi) näin:

• Kerää kaverit kokoon ja lähde retkelle lähiluontoon
  • Järjestä opastettu kävelyretki alueen rakennusperinnön parissa
  • Suunnittele omatoiminen kävelykierros ja jaa siitä tietoa

Haluaisitko sinä kertoa kotiseutusi tarinaa tai innostaa myös muita nauttimaan lähiympäristöstä? Ota yhteyttä omaan yhdistykseesi ja ehdota osallistumista!

Infotilaisuus 20.5. klo 15.45-17.15

Tule kuulemaan, kuinka juuri sinä voit innostua lähiympäristöstä uudella tavalla ja innostaa muut mukaan! Kuulet kulttuuriympäristöstä ja saat ideoita oman retken tai kierroksen suunnittelemiseen. Suunnittelija Hanna Hämäläinen ympäristöministeriöstä ja kansalaistoiminnan asiantuntija Sini Hirvonen Reumaliitosta vastaavat kysymyksiin. Tilaisuus pidetään Teams-videokokouksena. Osallistumiseen tarvitset tietokoneen tai mobiililaitteen, jossa on verkkoyhteys. Ilmoittautuneille lähetetään osallistumislinkki.

Ilmoittaudu viimeistään 19.5.: ILMOITTAUTUMISLOMAKE

Reumaliitto on mukana Euroopan kulttuuriympäristöpäivillä

Reumayhdistykset saavat toimintavinkkejä ja materiaaleja, sekä yleisötapahtumansa koko Euroopan laajuiseen tapahtumakalenteriin. Euroopan kulttuuriympäristöpäivät (European Heritage Days) on Euroopan neuvoston ja Euroopan komission yhteinen ohjelma. Tänä vuonna juhlitaan teemalla Rajaton ja avoin.

Euroopan kulttuuriympäristöpäivien logo

Infotilaisuus järjestetään Opintokeskus Siviksen tuella.

Valtakunnallinen
Kävely on helppoa ja ilmaista. Sytytetään yhdessä into ja kipinä kävellä!
Verkkotapahtuma
Tervetuloa virtuaalisille kuntavaalikahveille ma 17.5. klo 17.00-18.30!
Verkkotapahtuma
Kiinnostaako sinua ihmisten hyvinvointi?
Oletko mukana yhdistystoiminnassa?