Reumayhteisö retkeilee: tule suunnittelemaan syyskauden avaus

17.1.2023
Verkkotapahtuma

Reumaliitto kannustaa koko reumayhteisön käynnistämään syksyn toimintakauden kotiseutukävelyillä! Lähiympäristö tuo hyvinvointia. Ympäröivä luonto ja kotikulmien kulttuurihistoria saavat sekä kehon että mielen virkeäksi. Katselemalla lähiympäristöä uusin silmin jokainen saa myös lisää intoa omatoimiseen liikkumiseen.

Järjestä sinäkin opastettu kävelyretki syyskuun toisella viikolla! Tässä tilaisuudessa saat perustiedot tapahtuman järjestämisestä ja voit ideoida oman yhdistyksen retkeä.

Reumaliitto on mukana Euroopan kulttuuriympäristöpäivillä

Euroopan kulttuuriympäristöpäivät (European Heritage Days) on Euroopan neuvoston ja Euroopan komission yhteinen ohjelma, jonka tarkoituksena on
• juhlia ainutlaatuista kulttuuriperintöämme
• nähdä kulttuuriperintö voimavarana ja hyvinvoinnin lähteenä
• huomata lähiympäristön arvot. Oma arkiympäristö on arvokasta kulttuuriympäristöä, jota kannattaa juhlia ja vaalia

Päiviä vietetään 48 maassa ja niiden aikana järjestettäviin kymmeniin tuhansiin tapahtumiin osallistuu vuosittain jopa 20 miljoonaa ihmistä. Tänä vuonna Euroopan kulttuuriympäristöpäiviä vietetään 4.-10.9.2023 teemalla Elävä perintö. Reumayhdistykset saavat toimintavinkkejä ja materiaaleja, sekä yleisötapahtumansa koko Euroopan laajuiseen tapahtumakalenteriin.

Info- ja ideointitilaisuus pidetään Teamsissa ma 15.5. klo 17-18. Ilmoittaudu mukaan viimeistään tapaamispäivän aamuna klo 10.

ILMOITTAUTUMISLOMAKE

Euroopan kulttuuriympäristöpäivien logo

Tilaisuus järjestetään Opintokeskus Siviksen tuella.