Reumaviikon tapahtumia

7.1.2019

Suomen Reumaliitto ja sen jäsenyhdistykset ovat viettäneet perinteistä reumaviikkoa 1940-luvulta lähtien. Tänä vuonna reumaviikolla pohditaan mielen vaikutusta hyvinvointiin.

AvajaisetReumaviikko avataan vuonna 2019 Ylivieskassa. Kuvassa juhlapuhuja Tarja Filatov sekä tapahtuman juontaja Lauri Salovaara.

Valtakunnallisen reumaviikon avajaiset pidetään Ylivieskassa sunnuntaina 6.10. Samalla vietetään Kalajokilaakson reumayhdistyksen 70-vuotisjuhlaa.

Reumaviikon avaa Reumaliiton hallituksen puheenjohtaja Satu Gustafsson. Ohjelmassa myös mm. Reumaliiton valtuuston puheenjohtajan Tarja Filatovin juhlapuhe. Musiikkiesityksistä vastaavat Päivärinnan Lapsikuoro, Jouko Kantola, Janne Nietula ja Jaana Yrttiaho. Tilaisuuden juontaa Lauri Salovaara.

Ilmoittaudu 27.9.2019 mennessä puh. 040 865 1696 tai 040 832 4061. Tervetuloa mukaan!

Reumaviikon tapahtumia yhdistyksissä

Helsingin Reumayhdistys

• Reumaviikon yleisöluento ti 8.10. klo 16:30-19:45. Paikkana Kampin Palvelukeskus, juhlasali, Salomonkatu 21 B, Helsinki. Luennolla aiheina mm. reumapotilaan kivun hoito ja unen merkitys terveyteen. Katso koko ohjelma tästä (PDF). Luennolle on vapaa pääsy. Lämpimästi tervetuloa! Tilaisuuden järjestää: Sanofi Genzyme ja Helsingin Reumayhdistys

Hyvinkään Reumayhdistys

• Hyvinkään Reumayhdistys on mukana Hyvinkään sairaalan OLKA-pisteen avoimissa ovissa 9.10. klo 10-14 Palvelupiste Sopissa. Sairaalan A- ja H-rakennuksissa potilasyhdistykset pääsevät esittelemään omaa toimintaansa. Hyvinkään Reumayhdistyksen pisteellä A-rakennuksessa esitellään yhdistyksen vertaistukitoimintaa. Tervetuloa mukaan!

Kuusamon Reuma ja Tulesyhdistys

• Yhdistys esittelee toimintaansa Kumppanuustalo Nuotan 1v. syntymäpäivien Avoimissa Ovissa 10.10. klo 12-18. Tervetuloa tutustumaan taloon ja Kuusamon yhdistyksen toimintaan!
    • Tervetuloa tekemään ostoksia ja rupattelemaan Kuusamon Reuma ja Tulesyhdistyksen pisteelle 12.10. klo 10-14 Ikämessuille, Kuusamon liikuntakeskukseen. Yhdistyksen pisteellä myynnissä leivonnaisia ja käsitöitä.

SLE-yhdistys

Valtakunnallinen SLE-yhdistys järjestää Lupus-kahviloita Reumaviikon aikana Helsingissä, Turussa ja Kuopiossa.

• 8.10.2019 klo 17 pääkaupunkiseudun Lupus-kahvila Helsingissä, kirjasto Oodissa.
    • 8.10.2019 klo 18 Turussa, paikka vielä avoin
    • Kuopion seutu, aika ja paikka vielä avoin.

23.10.2019
    Pisimmät toimituskatkot kestävät jopa puoli vuotta.
    10.10.2019
    Reumaliitto tapasi päättäjiä eduskunnassa.
    7.10.2019
    Reumaviikon avajaisia ja 70-vuotiasta Kalajokilaakson

Rovaniemi
    Tervetuloa Reumaliiton yhdistystoiminnan koulutukseen Rovaniemelle!
    Päätetään tämä vuosi yhdessä hyvän mielen pikkujouluissa Varalan urh
    Syksyn 2019 suorilla luennoilla Reumaliiton Facebook -sivuilla reumatologi Antti Puolitai
    Koulutukset jäsenasioiden /- reksiterin hoitajille järjestetään seuraavasti vuonna 2020: