Reumaviikon tapahtumia

7.1.2019

Suomen Reumaliitto ja sen jäsenyhdistykset ovat viettäneet perinteistä reumaviikkoa 1940-luvulta lähtien. Tänä vuonna reumaviikolla pohditaan mielen vaikutusta hyvinvointiin.

AvajaisetReumaviikko avataan vuonna 2019 Ylivieskassa. Kuvassa juhlapuhuja Tarja Filatov sekä tapahtuman juontaja Lauri Salovaara.

Valtakunnallisen reumaviikon avajaiset pidetään Ylivieskassa sunnuntaina 6.10. Samalla vietetään Kalajokilaakson reumayhdistyksen 70-vuotisjuhlaa.

Reumaviikon avaa Reumaliiton hallituksen puheenjohtaja Satu Gustafsson. Ohjelmassa myös mm. Reumaliiton valtuuston puheenjohtajan Tarja Filatovin juhlapuhe. Musiikkiesityksistä vastaavat Päivärinnan Lapsikuoro, Jouko Kantola, Janne Nietula ja Jaana Yrttiaho. Tilaisuuden juontaa Lauri Salovaara.

Ilmoittaudu 27.9.2019 mennessä puh. 040 865 1696 tai 040 832 4061. Tervetuloa mukaan!

Reumaviikon tapahtumia yhdistyksissä

Helsingin Reumayhdistys

• Reumaviikon yleisöluento ti 8.10. klo 16:30-19:45. Paikkana Kampin Palvelukeskus, juhlasali, Salomonkatu 21 B, Helsinki. Luennolla aiheina mm. reumapotilaan kivun hoito ja unen merkitys terveyteen. Katso koko ohjelma tästä (PDF). Luennolle on vapaa pääsy. Lämpimästi tervetuloa! Tilaisuuden järjestää: Sanofi Genzyme ja Helsingin Reumayhdistys

Hyvinkään Reumayhdistys

• Hyvinkään Reumayhdistys on mukana Hyvinkään sairaalan OLKA-pisteen avoimissa ovissa 9.10. klo 10-14 Palvelupiste Sopissa. Sairaalan A- ja H-rakennuksissa potilasyhdistykset pääsevät esittelemään omaa toimintaansa. Hyvinkään Reumayhdistyksen pisteellä A-rakennuksessa esitellään yhdistyksen vertaistukitoimintaa. Tervetuloa mukaan!

12.9.2019
Sisäministeriö pyysi Reumaliitolta lausuntoa rahankeräysasetukseen.
5.9.2019
Reumaliitto lähetti sosiaali- ja terveysministeriöön lausuntonsa aktiivimalliin liittyen. <
4.9.2019
Vammaisten ihmisten yksilöllisiin tarpeisiin ei aina pystytä vasta
29.8.2019
Reumahoitaja vastaa kysymyksiin chat-palve

Valtakunnallinen
Vie vanhus ulos -kampanja – Elämyksiä luonnosta
Kajaani
Yhdistysten liikuntaa ohjaaville tai ohjaamisesta kiinnostuneille.
Lappeenranta
Yhdistysten liikuntaa ohjaaville tai ohjaamisesta kiinnostuneille.
Tule innostavaan ideapajaan, jonka aiheina mm.