Reumaviikko

9.12.2016
Valtakunnallinen

Valtakunnallinen Reumaviikko näkyy eri puolilla maata.

Valtakunnallista Reumaviikkoa vietetään tänä vuonna 8.-15.10.2017. Reumaliiton perinteisellä Reumaviikolla sen aluetoimikunnat ja yhdistykset järjestävät ympäri maata tapahtumia kuten yleisöluentoja, avointen ovien tilaisuuksia ja liikuntatapahtumia.

Keskiviikkona 11.10. Reumaliitto sekä Helsingin ja Espoon Reumayhdistykset valtaavat Kampin kauppakeskuksen keskusympyrän klo 12-18. Samana päivänä järjestetään tilaisuus eduskunnan Pikkuparlamentissa.

Reumaviikko avataan 7.10. Tampereella. Samalla vietetään Tampereen yhdistyksen 70-vuotisjuhlia. Maailman Reumapäivää vietetään torstaina 12.10.2017. Suomen Reumaliitto viettää tänä vuonna 70-vuotisjuhlavuottaan teemalla Mielekästä elämää.

Viikon teemana työelämä

Yli miljoona työikäistä suomalaista kärsii tuki- ja liikuntaelinoireista. Selkä- ja niskakivuista oli viimeisen kuukauden kuluessa kärsinyt joka kolmas työikäinen. Polvikipuja taas oli potenut joka neljäs. Reumaliitto muistuttaa Reumaviikolla 8.-15.10. käynnistyvällä kampanjallaan, että tuki- ja liikuntaelinoireet ja -sairaudet eivät aina näy ulospäin, mutta niiden hoito ja huomioiminen työssä auttavat jaksamaan ja parhaimmillaan ehkäisevät sairauspoissaoloja ja työkyvyttömyyttä. Pienillä teoilla ja asenteilla on suuri merkitys.

Tietoa ja keinoja uudelta sivustolta

Kampanjalle on avattu oma sivusto osoitteessa reumaliitto.fi/tyo. Sivustolta löytyy tietoa tuki- ja liikuntaelinoireista ja tarinoita siitä, miten tavalliset suomalaiset pärjäävät töissä esimerkiksi selkärankareuman ja nivelrikon kanssa. Sivuilta löytyy myös vinkkejä ja kokemuksia siitä, miten tuki- ja liikuntaelinten hyvinvointiin liittyviä asioita voi työpaikoilla huomioida entistä paremmin.

www.reumaliitto.fi/tyo
www.reumaliitto.fi/medialle

Helsinki
Reumaliiton aluetoimikuntien vastuuhenkilöille suunnatut tammitalkoot järjestetään tammikuun lopu
Reumaliiton järjestöpäivät järjestetään jälleen helmikuussa 2018.
Helsinki
Teemapäivä järjestetään
Seinäjoki
Koulutus järjestetään Seinäjoen järjestötalossa viikonloppuna 27.-29.10.2017.