Opiskelua pitkäaikaissairauden kanssa -webinaari

4.11.2022
Verkkotapahtuma

Opiskelua pitkäaikaissairauden kanssa -webinaari 30.11. klo 15.30–17.00

Pitkäaikaissairaus voi vaikuttaa elämään useilla eri tavoilla ja asettaa haasteita niin opinnoissa, työelämässä kuin ihmissuhteissa. Pitkäaikaissairaudet koskettavat tavalla tai toisella monia meistä, ja myös korkeakouluopiskelijoista noin kolmanneksella on jokin pitkäaikaissairaus tai vamma. Sairauden kanssa ei tarvitse jäädä yksin, vaan tukea, neuvontaa ja apua on saatavilla monelta eri taholta.

Potilasjärjestöt ja YTHS järjestävät webinaarin opiskelusta ja pitkäaikaissairauksista keskiviikkona 30.11. klo 15.30–17.00. Tarkastelemme aihetta tutkimustiedon valossa ja kerromme potilasjärjestöjen toiminnasta ja palveluista. Lisäksi tutustumme pitkäaikaissairaiden hoitopolkuun YTHS:llä ja siihen, millä tavoin korkeakoulu voi tukea opiskelijaa. Kerromme myös, millaista tukea pitkäaikaissairaalle on saatavilla työelämässä.

Webinaari on avoin kaikille kiinnostuneille. Ilmoittauduthan mukaan viimeistään 29.11. alla olevan linkin kautta. Webinaarin linkki lähetetään ilmoittautuneille aamulla 30.11. Tervetuloa!

Ilmoittaudu mukaan tästä!

Opiskelua pitkäaikaissairauden kanssa webinaarin mainoskuva. Kuvassa piirretty hahmo tietokoneen ääressä ja yläpuolellaan  piirrettyjä kuvia pitkäaikaissairauteen liittyvistä asioista. Kuvassa myös järjestäjätahojen logot.

Webinaarin ohjelma:

●     Pitkäaikaissairaudet opinnoissa ja työelämässä

●     Potilasjärjestöjen palvelut ja neuvonta

●     Tietoisku pitkäaikaissairauksien hoidosta YTHS:llä (Minna Paavonsalo, YTHS)

●     Korkeakoulujen tuki, esimerkkinä Turun yliopisto (Paula Pietilä & Essi Huuhka)

●     Opiskelijajärjestöjen kommenttipuheenvuoro (Suvituuli Lundmark, SYL & Erica Alaluusua, SAMOK)

●     Aikaa kysymyksille

Linkki Facebook-tapahtumaan.

Webinaaria ovat mukana järjestämässä YTHS, Allergia-, iho- ja astmaliitto, IBD ja muut suolistosairaudet ry, Korento ry, Psoriasisliitto ja Reumaliitto. Mukana ovat myös Suomen opiskelijakuntien liitto SAMOK sekä Suomen ylioppilaskuntien liitto SYL.

Lisätietoja antaa:

Hannele Kirveskoski
Vaikuttamistyön asiantuntija, Psoriasisliitto

hannele.kirveskoski@psori.fi

26.10.2022
Hallitus esittää eduskunnalle muutoksia lääkelakiin lä
11.10.2022
Tutkimus tuo jatkuvasti uutta tietoa reumasairauksista.
6.10.2022
Kun oman reumasairauden hoitovastuu siirretään reumatologian poliklinikalta terveysk
9.5.2022
Onni Ryynänen kertoi 5-vuotiaana isälleen, että hänestä tulee jalkapalloilija.

Pori
Reumanuoret, -lapset ja -perheet liikkumaan!