Nettiopastajien koulutus Porissa

17.1.2018
Pori

Tervetuloa perehtymään vapaaehtoisena nettiopastajana toimimiseen Poriin

Tietokoneen käyttötaidot ovat nykypäivän kansalaistaitoja. Suomessa on noin puoli miljoonaa eläkeläistä, jotka eivät osaa tai pysty käyttämään verkkopalveluita. Olisiko Sinulla aikaa ja kiinnostusta auttaa ikäihmisiä alkuun tietotekniikan ja internetin käytössä? Nettiopastajat toimivat oman osaamisensa pohjalta vapaaehtoisena auttajana, eikä heidän tarvitse olla tietotekniikan asiantuntijoita. Tärkeintä on rohkaisu ja yhdessä kokeileminen ja oppiminen opastettavan kanssa.

Suomen Reumaliitto ry:n ReSurf - esteetön ensikosketus nettiin -projekti ja Eläkeläiset ry:n Verkko ja vempaimet hallintaan -hanke järjestävät yhdessä koulutuspäivän nettiopastustoiminnasta kiinnostuneille. Tämän perehdytystilaisuuden tavoitteena on antaa valmiudet toimia vapaaehtoisena nettiopastajana.

Koulutuspäivän tavoitteena on antaa osallistujille perustiedot ja taidot ikääntyvien nettiopastajana toimimiseen, opastustilaisuuksien järjestämiseen sekä opastusaiheiden sisältöihin. Osallistujien ei tarvitse olla Suomen Reumaliitto ry:n tai Eläkeläiset ry:n jäseniä. Ota oma kannettava tai tabletti mukaan.

Aika:           27.2.2018 klo 9.30-15.30

Paikka:       Jyty Porin toimitilat, Eteläpuisto 9 E 4-5, 2.krs, 28100 Pori

Järjestäjä:   Suomen Reumaliitto ry ja Eläkeläiset ry

Kouluttajat: Satu Marjakangas (Reumaliitto) satu.marjakangas@reumaliitto.fi ja Jouni Ahonen (Eläkeläiset ry)                       jouni.ahonen@elakelaiset.fi

Tilaisuus on maksuton. Ilmoittautuminen 23.2. mennessäIlmoittaudu tästä tai sähköpostitse                        Sadulle ja Jounille!

Tilaisuuden esite

14.3.2018
Reumaliiton Resurf-hankkeessa ilmenneiden tarpeiden pohjalta liitto lausui valtiovarainministeriö
21.12.2016
”Voitko vähän auttaa, ostin tän puhelimen tuolta puhelinkaupasta, enkä saa soitettua sillä mihink
25.10.2016
Reumaliitto haluaa innostaa senioreita sähköisten palvelujen käyttöön.

Jyväskylä
Tule opiskelemaan älypuhelinmaailmaa ja saamaan uusia oppeja syksyn Joka mummi ja vaari -nettiin
Tule tekemään yhdistyksellesi uusia kotisivuja!