Istumajooga

4.12.2019
Tampere

Jooga liikuntamuotona sopii kaikille. Tule oppimaan istumajoogaa mukavassa porukassa. Sopii yhdistysten liikunnallisesta toiminnasta kiinnostuneille jäsenille ja esimerkiksi vertaisliikunnan ohjaajille.

Aika: 7.3.20 klo 10.00-14.00.

Paikka: Monitoimitalo 13, Satakunnankatu 13, Tampere

Kohderyhmä  Vertaisohjaajat tai vertaisohjaajiksi aikovat sekä muut istumajoogasta kiinnostuneet.

Kouluttaja Helena Romppanen, joogaopettaja, tanssija, tanssipedagogi, Tanssi- ja Liiketerapeuttisten menetelmien ohjaaja.

Hinta Osallistumismaksu 30 €/henkilö, sisältää koulutuksen, ohjelman ja ohjelmassa mainitut tarjoilut.

Ilmoittautuminen 19.2.2020 mennessä verkkolomakkeella: https://www.lyyti.in/istumajooga_tampere

Istumajooga on pehmeä ja lempeä tapa lisätä kehon voimaa, liikkuvuutta, joustavuutta, kehon hallintaa ja läsnäolonkokemusta.Työpajan aikana käsittelemme ohjaajan/vertaisohjaajan työtä henkisen hyvinvoinnin lähteenä ja teemme harjoituksia, joiden avulla voimme ylläpitää ja lisätä hyvinvointimme ohjausprosessin aikana.

Työpajan ensimmäisen jakson aikana tutustumme erilaisiin meditaatioharjoitteisiin ja somaattisiin kehotekniikoihin, jotka ylläpitävät ja lisäävät sisäistä hyvinvointia ja auttavat kuormittavien kokemusten ja stressin hallinnassa tietoisen ja hyväksyvän läsnäolon avulla (mindfulness).

Työpajan toisessa osiossa keskitymme ohjaamiseen, tunnin rakenteeseen, liikevalintoihin ja vaihtoehtoisiin liikkeisiin, luovaan liikkeeseen ja vuorovaikutukseen. Luodaan yhdessä ja parityöskentelynä uusia harjoituksia yhteiseen käyttöön.

Lisätiedot : Koulutuskoordinaattori Elina Vuorjoki-Andersson, Ikäinstituutti elina.vuorjoki-andersson@ikainstituutti.fi

Tulethan tuoksuitta!

10.3.2020
Joka kymmenennellä suomalaisella on yliliikkuvat nivelet.
12.12.2019
Niskakipu on yleinen ja helposti toistuva vaiva, mutta siinä on harvoin kyse mistä
5.12.2019
Vaihdevuodet voivat olla viheliäiset tai vaivattomat.
30.9.2019
Pienet arkiset teot auttavat pitämään mielen hyvinvointia yllä.

Valtakunnallinen
Unelmien liikuntapäivä toteutuu tänä vuonna kodeissa ja somessa.