Esteettömyyspäivä

3.5.2018

Esteettömyys hyödyttää kaikkia ihmisiä, vaikka moni ei ehkä tule sitä ajatelleeksi. Invalidiliiton Helppo liikkua -viikon aikana, 14.–20. toukokuuta, tuomme esiin teemaa ”Esteettömyys kuuluu kaikille”.

Helppo liikkua -sivuston karttapalvelu auttaa muun muassa löytämään helpon liikkumisen paikkoja ympäri Suomea. Sivuston karttapalveluun voi kuka tahansa lisätä sekä hyviä esteettömyyskokemuksia että huonoja kokemuksia esteellisestä ympäristöstä. Karttapalvelun ideana on auttaa löytämään esteettömien palveluiden ääreen.

Helpon liikkumisen paikoista jaetaan kiitosta ja hankalille paikoille yritetään tehdä jotain yhdessä. Asioita voidaan laittaa kuntoon, ja jokainen voi olla mukana tässä työssä.

Helppo liikkua -sivustolta saa lisätietoja myös Helppo liikkua kriteereistä. Lisäksi yritykset ja yhdistykset voivat hakea Helppo liikkua -tunnusta. Invalidiliitto myöntää Helppo liikkua -tunnuksen hakijoille, jos palvelu tai kohde täyttää Invalidiliiton laatimat kriteerit.